Näytä yksittäinen viesti
  #28  
Vanha 21.10.2017, 23:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Minun selain ei avannut noita kuvia...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniac4x4 Näytä viesti
Näitä itekkin mietin 50mm iskulla sais ja voimaa ei tarvis juuri ollenkaan. Ongelma ehkä se että murikoissa on muoviset vivut millä lukko kytketään ja tämä ruuvimoottori /karamoottori ei ymmärrä jos hampaat ei loksahda paikalleen. Saattaisi painaa vivut poikki. Taidan tehdä näin että jousikuormitus vapauttamaan ja vaijeri helpolla liipaisimella vaihdekeppiin.. vois kokeilla ainakin miten saa Pelamaan.
Käsitin, että ei ole varmaa tietoa noiden Audin takamurikoiden alkuperästä?

Minulla on "Citymaasturina/wararenkaana" Audi A3 quatro 1,9 pdi, siis alunperin 130 hv pumpusuutin diesel.

Noissa poikittaiskoneissa on aina? ollut Haldex- neliveto (öljyjä ja suodattimia pitää vaihtaa "jatkuvasti" ja hydraulipumppu kestää yleensä vähintään 120 tkm, ja kun tiimat tulee täyteen niin sen huomaa siitä, kun takapyörät pelkästään laahaa)

Hämärä mielikuva noista mekaanisella lukolla olevista audin takaperistä on se, että niitä on pitkittäiskoneissa (siis sylinterit on edestäpäin katsottuna peräkkäin, ei rinnakkain etupyörien välissä)

Muutamaa takaperää olen itse "himoinnut" siis tarjonnut rahaa:

uusimmat niistä lienee audi 90 ja tämäkin on pitkittäiskoneinen, olisko vuosimalli suuruusluokkaa 1990?

Mitä taannoin jäi mieleen/muistiin tuosta audi 80/90 quatron takaperän lukosta, niin se alkuperäinen lukon ohjaus oli ns. hyvä (toki minä suunnittelin siitä lumityökonetta)
Vastaa lainaten