Viestiketju: BJ75 SA-1084
Näytä yksittäinen viesti
  #180  
Vanha 10.10.2020, 23:23
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Caster korjaus? Minulla oli taannoin BJ-75, olikohan vm-89?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jull Näytä viesti
Eli tarvitsi nuo korjauspalat, vaikka käytössä oli korotussetin vakimittaiset sakkelit? Semmosessa käsityksessä oon ollut että jos sakkeleita pidentää, niin silloin olisi nuo vasta tarpeen.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Kun alat akseleita kasata, niin kannattaa eteen laittaa ne casterkorjauspalat. Mulla 75:nen oli 2" jousilla ja tuulisella kelillä sellanen, että sai koko ajan ohjata nopeasti vastaan. Palojen kanssa tuli paljon vakaammaksi ajettavaksi.

Euro4x4:stä jos ostaa palat ja ne naulat, niin nauloissa on kantaa liian vähän, mutta 3-4 prikkaa kun laitto alle, niin ne istu tiukasti palojen liian isoihin reikiin.
Siis tuo Bussimalli, ja jakajapumpullisella 3B- moottorilla (ja 100% lukkoakseleilla yms)

Noissa BJ- sarjan cruisereissa on """ aina liian vähän""" caster- kulmaa, kun; renkaiden halkaisija suurenee; raideväli kasvaa; ja ohjausvaimennin on "horo-" .....

Siis 3-5 astetta LIIKAA Casteria ei tunnu käytännössä missään, toki parkkiruutuun ei taiteta parilla sormella tms.
Ja kulkee kuin "Niilin muta": ei tarvi sompailla jatkuvasti ratista neljänneskierrosta, taikka osa siitä...

Ja jos noita caster kiiloja jousen ja akselin väliin ei löydy valmiina, niin että tuo jousen "kuningaspultti" kiristää myös tuon caster-kiilan paikalleen, niin vois löytyä apuja; tuossa lähellä -60 luvun metallihöylä peruskoulusta.
Tuommoisella olen höylännyt kaikki, nyt höylä "varastoitu"
Vastaa lainaten