Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 11.10.2021, 09:37
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Jos ei itse halua/pysty tekemään, niin seuraavaksi paras vaihtoehto miun makuun olisi saada pari hyvää kaveria tekemään se pitkästä tavarasta.
Mutta nuo kaverit pitäisi tietää ja tuntea, tai ainakin jonkun muun pitäisi.

Kalliiksi se tulee jokatapauksessa nykyään, tuli jo ennen koronaakin.

Itse pykäsin muutama vuosi sitten 80 neliötä lämmintä, 4m korkeaa verstasta, korkealla käyttöullakolla (kylmä).
Maansiirrot,sähköt,putket yms. käytännössä ilmaiseksi, ulkopuolista työtä 150hx20€, kyllä siihen se 40k€ meni.
Ja materiaalit sain halvalla, tuskin sen halvemmalla olisi voinut juuri saada.
Ja tämä siis periferiassa, jossa lupakulut yms. ovat naurettavia. Ja kuvat piirsin itse, ja valvojana kaveri, kustannukset nolla.
Ei varmaan kyseisessä sijainnissa auta, mutta näin yhdellä kätevän puukatoksen, joka oli tehty kahdesta merikontista, joiden välissä oli järeän oloinen katos.

Tuuminut voisiko merikontti olla pressutallista seuraava siirto. Senhän voisi siistiä. Tuuminut esim. kontin voisi päällystää aurinkopaneeleilla ja tulee halvemmaksi kuin tavallinen rakentaminen.

Itsellä ainakin ollut vaikeuksia keksiä mitään kovin edullisia palveluita mitä voisi omakotikiinteistölle tilata. Kerrostalossa oli surkea autokatostyömaa ja ei kuulostanut kovin edukkaalta.

En tiedä helpottuuko rakentaminen.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...piskaa/8246902
Vastaa lainaten