Viestiketju: AUTOJEN HUOLTOKUSETUS
Näytä yksittäinen viesti
  #20  
Vanha 30.10.2016, 07:17
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Joku vielä täällä Offipalstalla viime vuonna mulle sanoi, että tommonen vanha Corollahan on halvin mahdollinen auto pitää käyttiksenä. En muista kuka se oli, mutta oikeassa oli.
Kävin eilen Tojotalla marmoritiskillä hakemassa Lälliin öljypropun tiivistettä. Pahoittelin samalla kun olen huono asiakas, kun en vaihda autoa uudempaan, eikä tuota mun vanhusta tarvi edes korjata. Ne on kuitenkin Lohjan marmorilla aina siitä huolimatta olleet mulle tosi mukavia, vaikka käyn vaan välillä hakemassa jotain 2€ nippeleitä sieltä.
Ovat kopioineet mulle korjausoppaan sivuja pyydettäessä, jne. Tosin kannattaahan niiden ollakin ystävällisiä, sillä ihmiset on kyllä aika merkkiuskollista kansaa ja jos mie uudempaan autoon vaihtaisin, niin kyllähän se varmaan olis Corolla/Auris/Anjovis/Hilux ja varmaan sitä ensimmäiseks oman paikkakunnan liikkeestä lähtisin katsomaan.
Juttelivat eilen, että käy siellä vielä muutama tommonen 30-vuotias Land Cruiseri huollossa ja ei niihin kuulemma kyllä osia tarvitse juurikaan vaihdella.
Anteeks taas tää kauhea offtopicci, tai ainakin pikkuinen sivuraide. Mutta siis oon miettinyt, että kun autojen pitäisi olla koko ajan vähäpäästöisempiä ja turvallisempia...no turvallisuus on tietysti hyvä asia, mutta onko kukaan laskenut onko se oikeasti ekologisempaa, että jonkun autonkokoisen tuotteen suunniteltu elinkaari on esim. 5 vuotta? Että onko ihan tosiaan ympäristöystävällisempää rakentaa uusia koko ajan ja romuttaa ne pian, vai ajaa se 30 vuotta samalla vehkeellä ja korjata sitä jos siihen tulee jotakin?
Tuosta huoltokusetuksesta niin uskon 100% että sitä tapahtuu. Silleen tää maailma nykyisin pyörii. Siksikin mie suosin pieniä paikallisyrittäjiä, niitä kellä on vielä kunnia-asia se, että asiakas saa mitä se haluaa. En nyt siis väitä että Lohjan Tojotalla mitään vilppiä tapahtuisi, olen mie sielläkin autoa huollattanut, mutta kallistahan se on kuin saatana. Eikä mun mielestä käsistään kätevän tai edes normaalilla järjellä varustetun ihmisen kannata maksaa mistään pissapojan nesteen tarkistukseta tai jäähdytinnesteen tarkastuksesta. Molemmat tekee parissa sekunnissa itsekin, eikä maksa mitään.
Joku mainitsi niistä ruutuvihkoon tehdyistä huoltokirjoista. Kyl mie kans luotan niihin enemmän. Välillä vielä sellaisen auton tapaa, jonka mukana tulee kansiollinen kuitteja ja ruutuvihko. Kyllä siinä tietää mitä saa, toisinkuin jos on vain se Virallinen kirja ja Virallinen leima. Niihin kun ei esim takuun piirissä olevia toimenpiteitä merkitä lainkaan, esim. Toyotan Titaanitakuu...
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten