Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 13.06.2020, 00:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.980
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
En nyt ihan allekirjoita tuota " sakot on pitkälti tuurin kauppaa millon loksahtaa kohdalle". Edelleen, jos ajaa rajoitusten mukaan niin eipä niitä sakkoja pitäisi tulla.
Minä allekirjoitan.

Rajoitukset on niin vammasen alhaisia useissa paikoissa että minä en ainakaan pysty aina ihan niitten mukaan ajella, enkä haluakkaan, etenkään polkee jarrua kyltin kohdalla eli menee sit ylinopeutta aina hetken (esim. 80-50). Ohitustilanteissa menee varmaan itse kullakin aina enemmän tai vähemmän ylinopeutta. Jotenkin mielekkäämpää ajella maasturilla kun pienemmällä kinnerillä, rajoitukset tuntuu sopivammilta.

Kiva ajaa tällä hetkellä Tuusulan motariakin pohjoisesta kehä3:sta kohti kun vajaa kilometri ennen työmaata alkaa normaalin satasen sijaan 50:n rajoitus alamäessä jossa 4 kaistaa samaan suuntaan rinnakkain.

Helppoa ja leppoisaa ajella rajoitusten mukaan kun liikenne sujuu, ei tarvii ohitella ja rajoitukset on ymmärrettävät. Esim. Saksassa ja Itävallassa saa mutkaisia pikkuteitä ajaa sataa, täällä semmosilla on 60:n kyltit.

Näyttäispä autoissa mittarit oikein, mutta kun ei ja sit vielä varuilta poljetaan ennen kameraa jarrua ja todellinen vauhti sit 15 alle rajoituksen sillä kohtaa. Ei mun hermo kestä sellasen perässä sahata. Ja taas meni ylinopeutta kun ohitin, muuten ei olis menny. Ja taas riski et napsahtaa jos olis vaikkapa siviilipoliisi perässä.

Edit: 2 viikon päästä 25 vuotta ajellut autolla enkä oo päiväsakkoja kertaakaan saanut. Kopkop. Parit tolpparäpsyt ja 2:t rikesakot livenä.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.06.2020 00:47
Vastaa lainaten