Viestiketju: HDJ 100
Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 27.06.2015, 23:26
Kurski Kurski ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.02.14
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 19
Perusasetus

Jep... Kokemuksia. Ajettuani 80:llä sen rapiat 200tkm ja nyt satasella 40tkm ei käyttöpelinä paluuta tuohon vanhaan ole; on se vaan niin paljon mukavampi peli tiellä. Käyttö minulla ollut vaihtelevaa; normi kauppareissusta sitten sen 3,5t kuorman kiskomiseen ja hyvin on molemmat ääripäät hoitanut. Mittarissa nyt 426tkm.

Tuli hankittua auto puolitoista vuotta sitten, sanoisinko edullisesti. Alusta alkaen hieman ihmettelin tuon koneen laiskuutta kun joskus aiemmin olin todennut kuinka mukavasti auto loikkaa jos kaikki kunnossa... Oli tullut ajeltua autolla vuoden päivät ja tehtyä normi huollot ja yksi kardaanin ristikon vaihto eli ei siis mitään ihmeellistä, kunnes alko je joululahjojen osto: meni laturi... no orkkiksella yli 400tkm ei paha. Olin tulossa laturinhakureissulta pihaan kun kone äänti hieman omituisesti. Kone sammuksiin, starttaus ja ontuu hieman. Mielessä kävi, että saattaapi olla virrat niin ähissä jotta polttoaineen saannissa jo ongelmaa ja auto sammuksiin ja laturiin yöksi.

Aamulla siitä sitten autoa laturinvaiholle; starttaus ja ontuu edelleen...hinattiin pajalle. Seuraavana päivänä sain sitten kunnon joululahjan; kutosmäntä halki, nokka-akselilla pientä rupeaa jonka kanssa olisi todennäköisesti voinut jatkaa, mutta samalla aukasulla vaihtoon...
Autoa sitten aikanaan pajalta hakemaan juttusille huoltomiehen kanssa. Muisti sitten mainintani siitä moottorin laiskuudesta; oli itse huomioinut samaa ja totesi ettei vielä luvutetakaan vaan ehdotti jotta tuttkitaan. No sama se, lasten joululahjarahat oli mennyttä. Pari tuntia ja todettiin turbossa hiushalkeamat pakopesässä...ttu.

...No löyty onneks turbo tarvikkeena ja laitettiin sitten sekin kuntoon. Sen jälkeen olikin ja on yhä meno ripeää. Siinä määrin ripeää jotta meni taas kardaanin ristikko, tosi se jota aikasemmassa vaiheessa vaihettu. Hoidettiin viel samalla välykset pois edestä vetoakselilta ja huuhdeltiin AHC-järjestelmä ja uusittiin nesteet niin vot... ei lonksa ja AHC pelaa entistäkin paremmin.

Huollon yhteydessä löyty todennäköisin syy, ainakin huollon mukaan, tapahtuneeseen: Autoon oli jossain vaiheessa, todennäköisesti jo saksassa ennen suomeen tuontia asennettu lastu jolla sitten oli haettu voimaa ja vääntöä. Tuo lastukun ohjaa syöttöpumppua antamaan kakkua pitempään kuin normisti niin sepä sitten rankassa ajossa käyttää ahdinta aikalailla kovilla. Liekkö se konevaurio tuon peruja? En tiedä ja tietäneekö kukaan...

Että semmoset kokemukset HDJ 100 tojosta....menikö luotto Land Cruiseriin? Ei menny vaan rahat . ....ja jos herkii köyhtymästä lisää ni hankitaan uus tai siis uudempi cruiseri, vähintään kutoskoneella.
Vastaa lainaten