Viestiketju: Sisun tuunausta
Näytä yksittäinen viesti
  #262  
Vanha 27.07.2016, 19:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Teknokselta kysytty, eivät tiedä Sisujen maali sävyjä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Maalin valmistaja mennyt nurin = mallin kanssa ( Proto mukaan tiskille ) maalikauppaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Justiinsa. Automaalikaupat saa kyllä selvää väristä jos on edes hitu oikeaa sävyä jäljellä. Näin ainakin paikallisessa alkuasukasvärikaupassa.
Olen rapsutellut puukonkärjellä Sisua sieltä täältä, ja olen löytänyt kolmen AN-sävyn (armeijan naamiomaali) lisäksi useampaa eri vihreän sävyä. Pihassa seisoo A-45 varaosa lava, siitäkin olen väriä etsinyt.

Paras verrokki löytyy repsikan oven yläreunasta, sieltä löytyy ison postimerkin kokoinen pala kiiltävää vihreätä. RAL liuskalla verrattuna 6006 tai 6015. Mutta kovin se on harmaaseen päin oleva oliivi, ei näytä yhtään samalta kuin vanhoissa kuvissa? Lasikuituisesta katosta löytyy RAL 6020 sävyä lähellä olevaa pintaa. Kovin kuusen tai pullon vihreä, ei yhtään armeijan väri. Ehkä jonkinlainen gealcoat pinta?

Nyt kesäloman aikana olisi tarkoitus taas rapsutella maalia esille. Armeija on vaan todenteolla saanut alkuperäisen värin piiloon vuonna 1982. Ja sen jälkeen on päälle vedetty vielä kaksi kerrosta naamiomaalia.
Vastaa lainaten