Näytä yksittäinen viesti
  #750  
Vanha 09.02.2019, 11:19
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.554
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Toisinaan, riippuu ihan mausteista

Toki jos tarvii halvalla ja nopeesti sohvan niin suunta kohti halpisliikkeen kevätvarastoloppuunmyyntiALErysäystä. Sitten jos oikeesti etsii hyvää ja kestävää sohvaa niin budjetti pitää vähintään tuplata mutta kyllä noi laatupelit sitten kestääkin. Just istun mökkisohvalla, joka on vuonna 2005 ostettu pari vuotta käytettynä. Maksoi maltaita mutta kangas on kuin uutta eikä pehmusteet oli lässähtäneet edes mun ison takapuolen alla.
Meiltä lähti just keväällä kierrätykseen iso kulmasohva joka ostettu joskus -99/00. Runko ja pehmusteet olivat yhden niskatyynyn lässähtämistä lukuunottamatta kunnossa, vain verhoilu alkoi olla loppu. Sitä kuluttanut vuosien varrella yhteensä neljä koiraa, kaksi omaa ja useampi kylävekara sekä on siinä itekkin tullut röhkittyä.Koirat saaneet olla sohvassa, lapset leikkineet ja on siihen tuo juippi pikkuisena vetänyt megalaatatkin. Hyvin palveli.
Nyt tilalla olevan sohvan kestävyydelle ei laskettu liikoja toiveita koska oli vain kolminumeroisella hintalapulla, uus vaan piti saada kun semmoinen puhkinus... iso sohva katseenvangitsijana ei ole kivaa.

Ketjun aiheeseen liittyy tuon uuden sohvan hankinta. Ite olin reissussa ja frouva toimitti käytännön hankinta-aktionin, varastossa näitä ei tietysti ollut kun ei haluttu kirkuvan vihreää tai oranssia... no toimituspäivä sovittiin sillai että olen kotosalla ja saan haettua mööbelin. Toimituspäivä tuli ja meni, frouva sitten soitteli missä sohva viipyy. Ok, uusi toimituspäivä saatiin. Hankaluudet alkoivat kun haluttiin kotiinkuljetus koska olin ite taas jo reissussa , tämähän ei meinannut käydä ollenkaan kun ei muka voi laskuttaa yksityistä eikä puhelimessa ollut henkilö osannut auttaa asiassa. Frouva tomerana pyysi puhelimeen jonkun dirikan ja neuvottelun jälkeen asia hoitui niin että se kuljetus maksetaan nettipankista jollain momentilla ja jollain näennäisellä alennuksella kun he kerran olivat toimitusajan mokanneet. Ilmaiseksi ei kuulemma käy.

Loppu hyvin kaikki hyvin vaikka vähän ylimääräistä vaivaa tosta tuli, sohvakin on ok vaikkakin selvää on ettei siitä ole loppuelämän sohvaksi. Lapset toki jo kasvaneet riehupelleiästä ulos, koiria kielletään aktiivisesti mellastamasta siinä ja meikäläisenkin pitää röhkiä sivistyneesti.

Ehkä sitten joskus kun talous hiljenee väestä ja noista karvanaamoista, harkitaan taas joku ökysohva jota ei tarvi harmitella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.