Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 26.01.2015, 23:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Itse olen 3 laturia polttanut ylikierroksilla. Aina kun kierrokset menivät yli suositusten, syttyi laturin merkkivalo. Ja tässä laturin kierrokset ovat olleet luokkaa +16 000rpm. Mutta tästä on aikaa 15-vuotta karkeesti ja laturissa oli ulkopuolinen tuuletin. Ja ne olivat korjattuja vaihtolatureita. Sen jälkeen tuli isompi hihnapyörä ja ongelmat loppuivat tyystin. Itse epäilisin että laturin laatu ratkaisee tässä, onko korjattu, vai joku uusi Bosch tai Denso.. Korjatut voivat olla mitä sattuu, samoin kuin nuo halvat kiinalaiset. Denson laturi kuiteskin maksaa sen 200e, että halvempi siihen on ostaa se 30e hihnapyörä ja ottaa varmanpäälle.

Race latureillekkaan ei summitin sivujen mukaan suositella kuin 20 000rpm..
Jos kärähtää 16 000 kierroksella, niin kuulostaa todella oudolta. Omassa veneessä 90 A boshin lataamana 4x 60 ah ns. Lada-akkuja, ja vielä yksi 90- vai 100 ah starttiakku, ja kun viikonloppu saaressa kylmälaukun ja webaston yms kulutuksen kanssa akkujen varassa, ja tuossa boschissa valikoituna säädin, joka antaa reilusti latausjännitettä, niin olisi varmaan palanut.... siis en laiskuuttani ole saanut kytkettyä herätevirtaa laturille, mutta kun kierrättää tuota nissanin ld28 rajoittimeen, niin reilun? 3 välityssuhteella alkaa tuo ulkoisella tuulettimella oleva boschi lataamaan.
Toki minä olen purkanut/ostanut vain alkuperäisiä bosch:a, nuo maksaa noin 10 euroa enemmän kuin "tarvikkeet-" käytettynä...
Ja Denson laturitkaan ei ole enää ikuisia, siis aikaisemmin piti vaihtaa hiiliä, nyt, ainakin sisäisellä tuulettimella oleviin pitäs vaihtaa kollektori, ainakin 80A hdj-80 "loppuu" pahimmillaan 500 tkm kohdalla, omassa reipas 700 tkm ajettu vielä käypänen varaosa (kun korvakot korjasin), mutta tuo 120 A kiinan? versio tekee paremmin sähköä jo muutaman vuoden kokemuksella... mutta tuo orkkis uusilla hiilillä odottamassa hyllyssä
Vastaa lainaten