Näytä yksittäinen viesti
  #72  
Vanha 18.01.2014, 08:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee Näytä viesti
Oon yhden tapauksen nähnyt sähköjarru kärrystä jossa oli pikaisesti kytkeneet kiiressä (ilmeisesti poikki olleet) johdot väärin päin, että vilkku otti jarruun ja t risteyksessä käännyttäessä oli ruvennut hyppimään traileriperässä vilkun tahtiin ja auto kylkeen ja henkipois..
Ja pointti oli? Ei tuossa ainakaan ole sähköjarrujen huonoudesta kyse, vaan siitä että joku oli tehnyt hommat päin vittua.. ihan samalla lailla se henki voi lähteä asennusvirheen takia jos asennuksissa sössitään.


Ottaisin ihan ehdottomasti mielummin sähköjarrullisen kärryn kuin työntöjarrullisen. Liukkaassa kelissä voi tosiaan täysin ehjänkin kärryn kanssa käydä niin että kärry ei jarruta käytännössä yhtään, ja puskee yhdistelmän mihin sattuu. Itse olen mm. mennyt uusilla nastarenkailla varustetulla autolla (myös kärryssä oli nastat) 20km/h vauhdista pienessä alamäessä punaisista läpi, kun kärry ei vain suostunut jarruttamaan ja vetoatuon pito ei riittänyt yhdistelmän pysäyttämiseen. Ei siinä muuta auttanut kuin painaa torvea ja toivoa parasta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten