Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 07.07.2010, 08:37
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.899
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Olisiko yksi kuva parempi kuin tuhat sanaa...
Selkeästi on; mulla on autossa kuvan mukaiset eturistikoiden asentokulmat. Ellei etupinionin kulma ole Ipen näkökannasta huolimatta sittenkin liian jyrkkä, niin olen aika ulalla.

Joukka tuumi, että vika voi kaikesta huolimatta olla sittenkin takakardaanissa, vaikka värinä ei tulekaan pelkällä takavedolla. Mulla on tallissa tuplaniveltakakardaani, joka vain odottaa paikoilleenasettamista. Vähän arastelen sen laittoa, kun jakiksen ulostuloakselia pitää lyhentää. Rälläkän laulattaminen booriakseliin kun on ns. "lopullista". Pitää mitata oikea katkaisupituus todella tarkkaan. Lisäksi kun kepin kiinnitys poikkeaa netistä löytämistäni kuvista niin, että kiinnitys ei tule laipalla, joka pultataan aksiaalisesti jakiksen akseliin tehtyyn kierteeseen, vaan lyhyellä (n. 50mm) yokella niin, että yoken sivuilta tehdään 8mm kierteet booriakseliin radiaalisesti. Näin ainakin ohjeen mukaan. Itse olisin halukkaampi laittamaan yokessa nyt oleviin kierteisiin järeät stop-ruuvit, jotka uppoavat akseliin rälläköityyn uraan. Kardaaniinhan ei tule paljoa pituussuuntaista kuormaa, joten luulisi niiden kestävän. 8mm pulteista voisi tulla myös suurempi riski tasapainon puolesta, eikä karkaistun booriakselin kierteittäminen saata olla helppoa.

Onko tämmösestä kepistä ja sen asentamisesta kellä jotain kokemuksia...?


Viimeksi muokannut WinChester : 19.08.2010 17:50
Vastaa lainaten