Näytä yksittäinen viesti
  #326  
Vanha 23.01.2019, 17:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Enhän minä ole väittänyt ettei mitään vaatimuksia pitäisi olla. Taksin ajamiseen tarvii ajokortin ja jos välttämättä halutaan niin jonkinlainen kurssi lisäksi. Ei sitä sen monimutkaisemmaksi tarvitse tehdä. Ei se sitä tarkoita, että kaikki alkaisi ajamaan taksia, mutta olisi siihen ainakin mahdollisuus. Hinta/määrä sääntely on se mitä en ymmärrä, kyllä kysynnän ja tarjonnan laki pitäisi ratkaista hinnan ja tarjonnan. Edelleen suurin osa aloista toimii siten, esimerkiksi putkimieheksi saa alkaa kuka vain. Jos ammattitaito ei riitä, niin työtkin loppuu yleensä melko nopeasti.

Tuo museotaksi on minustakin väärin, kyllä samalla alalla pitäisi olla kaikille samat säännöt.
Itse kuvittelin ehkä jotain sellaista, että taksikuskin homma on rento ja itsenäinen, siinä tienaa kohtalaisesti kun kyydit maksaa jotain.

Ei kauheasti tullut ajateltua miltä homma vaikuttaa kun on itse väsynyt, sosiaalisten kontaktien ylialtistunut, pitäisi palvella hyvin myös laumaa kännissä olevia, omia juomia autoon tuovia.

Aika rasittavalta tuntuu, että vaikka se rytmiryhmä on omasta mielestään mitä mainioin, haluaisi, että taksikuski on myös hyvä heittää läppää, laittaa rokin soimaan radiosta lujaa.

Epäilen, että ambulanssikuskilla on myös tyhmällä tavalla vaativia piirteitä työssä. Saatetaan vaikka uhkailla jotenkin kuten taksikuskiakin. On vakuuttavaa näyttöä, että taksissa on joskus vaarallisia tilanteita, voimia vie miettiä onko nyt kaikki hyvin.

Tämäntapaiset seikat huomioiden oma ammattitaito ei ehkä riittänyt taksin ajoon, mutta asiakkaita tuli silti. Moneen muuhun ammattitaito voi olla parempi, mutta asiakkaat puuttuu. Esim. hiekkapuhalluksessa oli paljon kiinnostavia teknisiä nökökulmua, työhön sai keskittyä kun kukaan ei tule lähelle puhaltaessa. Surkeasti asiakkaita. Vaativaa kyllä jos puhaltaa pitkään kerralla, mutta pienessä määrin terapiaa.
Vastaa lainaten