Näytä yksittäinen viesti
  #271  
Vanha 18.11.2021, 19:30
James1987 James1987 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.10.18
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 47
Perusasetus

öljyvuoto lisähydraliikan 6-tie venttilissä ``kulmakaivuu laite``


viimeksi jameksella työskentely jäi kesken pahan hydraliikka öljyvuodon vuoksi... Vuoto kohta löytyi ohjaamon alapuolelta lisähydrauliikan 6-tie venttilistä jonka ohjausvipu on kuljettajan penkin vieressä melkein alapuolella, josta ohjataan hydrauliikka kulmakaivuu laitteelle tai etukuormaajan lisähydrauliikalle. Olin epäillyt venttiilin vuotavan aijemmin vähäisesti, koska vaihdelaatikon päällä ohjaamon alla olevat syvennökset olivat öljyn peitossa muummoassa vaihteisto öljyn mittatikun ympärys oli öljyn peitossa ja james merkkasi paikkansa mihin jäi seisomaan. Venttiilin irroitus ei onnistunut kuin purkamalla ohjaamosta toiseltapuolen lattia auki... Valitettavasti penkin alapuolelta lattia ´´paneeli´´ ei irtoa, koska hitsattu ohjaamon rakenteisiin joten hauskuutta riitti kurotellessa venttiiliä sekä venttilin hydrauliputkia venttiilistä irti. Hydrauliputkia varten täytyi 30mm avolenkki avain lyhentää keskeltä poikki että pääsi hydrauliputket kääntämään venttilistä irti.

Sain kuitenkin venttiliin irroitettua pesua ja purkua varten... Ihme miten paljon venttiilin karan ympäristöstä löytyi maa ainesta vaikka venttiilin on varsin ylhäällä ja suljetussa paikassa suojapeltien ympäröimänä.

Venttiilin sisällä on vaidettavia O-renkaita 4kpl jotka olivat niin kovettuneet ettei lähteneet kaikki edes ehjänä pois.

Tässä uusittavien O-renkaiden koot:
29,75x3,53 (2kpl)
23,39x3,53 (2kpl)

Itse O-renkaat maksoivat alle 10e, mutta itse remontti kysyy aikaa ja hermoja.
Vastaa lainaten