Näytä yksittäinen viesti
  #81  
Vanha 03.12.2017, 03:48
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Joo, sillon kun tarvii polkasta niin sillon tarvii polkasta ja sen määrää ja maksaa kuski, ei apinalauma.

Ajoin kerran Punkalla keulan kiveen, kun apinalauma päätti sanojensa mukaan saada mukavaa nähtävää ja olla kertomatta kivestä. Tyrkkäsin jo takavedon päälle ja olin polkasemassa V8:lla apinoille nähtävää, kun päätin olla ottamatta riskiä saattaa nyrkin kokonen kivi jonkun silmään. Ehkä niin oli parempikin, vaikka apinoita olis saanu kyllä v**ttaa enemmän kun mua.
On aina parempi jättää apinoiden suun soitot sikseen.. Voi apinat sitten itse sutia itse, jos on jotain vehkeitä mitkä sutii.


Ei nyt ihan onnistunutkaan xenonien sovitus noihin orkkis umpioihin. Niissä on joku jenkkimallin polttimo ja mulla hyllyssä on H4, H3, H7 ja H1 settejä. Niillä ei nyt sitten oikein taida olla käyttöä mulla, eli jos jollain on tarvetta niin saa jotain kivaa vastaan hakea pois. Voin tuoda vaikka kulmakorpeen mukanani ensi viikonloppuna. Ne on seissyt mulla nyt hyllyssä jo pari vuotta tarpeettomana. Ostin joskus kasan niitä ja Fleetside letukkaan laitoin lyhkäsiin ja pitkiin sellaset, mutta muuten ei oo ollut käyttöä eikä varmaan tule olemaankaan käyttöä. Niihin 9" meinasin tosiaan laittaa xenonit, mutta huomasin ettei ollutkaan H7 kuin yksi setti, ja katolla nyt 3kpl lisävaloja joten päätin mennä ihan halogeeneilla. . perseelleen meni sekin.

Otin etupuskurin irti ja maskin irroitin puskurista, vinssipuskurin suunnittelua varten. Keksin sitten laittaa eteen poikittaispalkkiin alapuolella ne lyhyemmät leditangot ja kytkeä ne sumareihin. Mutta ei tosin ole esteettisesti kovin silmiä hivelevä ratkaisu, eikä maastossa ehkä edes toimiva. Joten ei oo varmaan mikään pysyvä ratkaisu tuokaan, kunhan mallailin. 9" valot on nyt kattokaiteessa joka sekään ei tosin tunnu kovin tukevalta joten pitänee rakentaa se safariteline jossain kohtaa. Mulla ei vaan täällä himassa ollut nyt hitsauskoneita eikä vannesahaa, vaan ne on meidän firmalla hyllyssä joten sen aloitus lykkääntyy myös keväämmälle. Ei noita maalaushommiakaan ajatellen oo paras vuodenaika tehdä tuossa pihalla. Ollaan kaverin kanssa miettimässä kimppatallia Nummelasta, sitten olis sitten vähän paremmat lähtökohdat metallitöille. Huonekaluputkea löytyy kyllä iso nippu eikä sen telineen värkkäys taida iso työ olla loppujen lopuksi.

Onko ketään rakentanut WJ:hin itse vinssipuskuria ?
Jenkeistä saisin kyllä tilattua koneistetut palaset valmiina, jotka joutuu hitsaamaan itse mutta nekin tekee äkkiä muutama sata dollaria. RC:lla olis Bolt on pelkkä vinssipeti ~200€ + rahdit. En sitten tiedä olisko fiksumpaa ostaa parin millin peltiä ja askarrella paskarrella itse, ostaa RC:n peti vai puskuri valmiina palasina.
Tuo muovinen puskurihärpätin varmaan on aika äkkiä palasina metässä möyriessä niin pitäisi se varmaan kunnollinen metallinen vinssipuskuri saada.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten