Viestiketju: Nissan pick up 2003
Näytä yksittäinen viesti
  #127  
Vanha 25.01.2013, 14:29
nissan-05 nissan-05 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 2
Perusasetus

Kokemuksia laakeriremontista


Ajattelin kertoa omasta Nissan pickup vm. 2005 -kokemuksistani ja tuosta kiertokangen laakeriongelmasta.

Aivan sattumalta satuin lukemaan tämän palstan taannoin. En ollut kuullutkaan mistään Nissanin pickup -ongelmista sitä ennen. Luettuani palstan ja hetken taustatietoja pengottuani totesin autoni kuuluvan riskiryhmään. Säikähdin niin, että päätin heti varata ajan korjaamolle ja olla ajamatta silmäterälläni niin kauan kunnes kiertokangen laakeri- ja pulttiremontti on tehty. Oikein hinautin auton korjaamolle - ettei se vaan huonolla tuurilla sattuisi räjähtämään juuri sillä matkalla! Korjaamo ei ollut merkkiliike, koska Nissan -huollossa kiertokangen laakeriongelmaan ei suhtauduttu vakavasti.

Auto kävi korjaamolla, kone aukaistiin, mutta onneksi autossani ei ollut hälyttävää vikaa kiertokangen laakereissa - vähän kulumaa. Laakerit vaihdettiin kuitenkin parempiin ja samalla pultit myös. Silti olen tyytyväinen, että remontti tehtiin. Onhan moottori nyt parempi kuin uusi. Kyllähän se antaa myös mielenrauhaa - eikä mitään dramaattista ehtinyt tapahtua, mitä nyt kukkaro hieman keveni. Samalla luotettava korjaamo myös tsekkasi auton yleiskunnon; ei moitteen sijaa.

Auto on ollut minulla uudesta saakka. Se on ollut lähes moitteeton. Kaksi ongelmaa on esiintynyt: 1) Akku on pitänyt vaihtaa ja sekin vain, koska auto oli pidempään käyttämättä ja akku ei sitä kestänyt. 2) Soitin on pitänyt vaihtaa kaksi kertaa. Nämä ongelmat on siis ollut minun autossani koko sen 7 vuoden aikana!

Ajattelin kirjoittaa tämän, ettei lukijoille jäisi täysin huonoa kuvaa Nissan pickupeista. Harmi, että palstalle eivät kirjoita kaikki autoihinsa tyytyväiset omistajat. Kaikesta tästä opin sen, että vikoja voi minimoida teetättämällä huollot merkkiliikkeessä tai muussa luotettavassa liikkeessä - ei itse. Samalla se auttaa myös selvittämään riitatilanteita maahantuojan kanssa omistajan eduksi. Olen huollattanut silmäteräni aina asianmukaisesti - ehkä silläkin on ollut vaikuttavuutta autoni hyvään kuntoon. Jos minulla on jatkossakin tarvetta pickupille, niin tuskin luovun omastani ikinä!

terveisin,
Tyytyväinen Nissan Picup -omistaja
Vastaa lainaten