Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 02.02.2018, 23:11
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Tässä monta hyvää pointtia.

Itse joskus taannoin "pääsin" sen ajan "aktivointikurssille". Eli 1kk teoreettisia huuhaa-juttuja tanssitunneista lähtien, ja se kun loppui niin karenssin uhalla puoleksi vuodeksi 3-vuorotöihin ilman mitään palkkaa. Peruspväraha ja ateriakorvaus 30mk/päivä.
Luvattiin, että tästä urkenee sitten työpaikka, kunhan harjoittelet tämän puoli vuotta ensin.
Noo, koitti päivä jolloin harj.jakso oli lopussa. Työkkärin täti, firman pomo ja minä istuttiin pöydän ääreen pohtimaan jatkoa. Minä luulin, että pääsen ihan palkalla töihin. Väärin luultu.
Boss valitteli kaikenlaista markkinatilannetta jne., ettei ny pysty tarjoamaan kyllä töitä. Mutta voit tulla toiseksi puoleksi vuodeksi reenaamaan. Tämä olis ollu muuten sama juttu, kuin edellinen, mutta ei edes tuota 30mk-atriakorvausta. Pelkkä päiväraha.
Ja työkkärin täti lisäsi pomon lopetettua, että jos et mene, niin karenssilla lyön.
Tuumasin, että pistäppä sinä sitten se karenssi..
Tästä on aikaa kolmattakymmentä vuotta, ja sama harjoittelurumba kuuluu jatkuvan edelleen tuossa firmassa, työkkärin avustamana... Ilmaistyövoimaa. Eli orjia vailla tuokin virma..
Niinpä,ite olin aikanaan saman kusetuksen uhrina. Paitsi että mulle tarjottiin harjottelupaikkaa firmasta jossa olin ollu ennen armeijaa 3kk määräaikasena. sitten vihjaisin henkilöstöpäällikölle että onkohan teillä tarkoitustakaan palkata ketään kun ilmasia harjottelijoita tarjotaan..sano etä kilpailijatkin tekee tätä. Kukaan ei kertonu että "työharjoittelu" paikan voi hommata itsekin,ja saat samat rahat,aika monelle firmalle kelpaa ilmainen duunari joten voi olla varma että "harjoittelu" paikkoja löytyy. Niin paljon kuin vihaan yhteiskunnan syöpäläisiä,en silti kannata kenenkään orjuuttamista kusetuksen varjolla.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten