Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 11.08.2017, 13:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Edelleenkään ei ole mitään tietoa, kuinka pitkää johtoa aloittaja tarvii, joten on mahdotonta sanoa tarvittavaa johdon poikki-pinta-alaa. Sinänsä "liian" paksu kaapeli ei haittaa kuin lompakkoa, mutta ei siitä mitään iloakaan ole. Kokeileppa ihan vaikka huvin vuoksi sitä 9 neliöistä kaapelia, veikkaanpa ettei kärähdä. Mulla on autossa 3000w invertteri 35mm2 noin 2 metriä pitkällä kaapelilla ja toimii kompuraa myöten kaikki vehkeet mitä olen kokeillut. Vinssi on myös saman vahvuisella, vinssin mukana tulleella kaapelilla n. 3m pitkänä, eikä käryä pitkänkään vinssauksen jälkeen. Vinssi tosin ei ole jännitteestä niin tarkka kuin invertteri.
Käytännön rajat menee siinä, että 50 neliöistä kaapelia (ei ole kallistakaan) saa jostain halpakaupasta ja siihen liittimiä. Sitä paksumpiin joutuu näkee vähän vaivaa.

Voimavirtatouhuissa, joissa on ollut tarvista, että ihan kiva jos ne sähköt tulis kompressorillekin saakka, on rajat tullut vastaan mm. siitä näkökulmasta minkä kaapelin saa tungettua pistokkeisiin.

Sama meininki taas pikkupoikien valovirtakompuraa invertterisähköllä pyörittäen, ku pihistelyakut ja piuhat jäi vähemmällä, olen saanut esim kotelosuojat leviteltyä paikoissa, joissa sumu ei haittaa muita.

Mul on tähän mennessä aina kun olen parantanut systeemiä jollain lailla, tullut parannusta asiaan. Ei tarvi olla esim. auto kovinkaan usein käynnis ku joskus oli pitääkö auto käydä vai ei.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 11.08.2017 15:06
Vastaa lainaten