Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 22.07.2015, 12:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.394
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Edellinen omistaja oli maalannu mustalla ferrexillä trlalla tuon mun hojon jo vuosia ennenkuin mä sen osti. Suoraa vanhan maalin päälle telalla ilman mitään hiontaa. Ei oo tullu ruoste läpi eikä oo maali lohkeillu muualta kuin ympäriajossa lähes 180asteen kurville vääntyneissä kohdissa. Nyt auto on seissy sään armoilla kohta 4vuotta ja aina vaan on maalit paikoillaa. Tästä syystä tekis mieli bj vetästä ferrexillä jos kerran noon kovaa maalia on.
Avainsanat tässä on: "...suoraan vanhan maalin päälle". Kyllä kai se silloin kestääkin, kun siellä on se kosteutta kestävä kerros alla. Koitahan vetää paljaalle pinnalle ja aja talven yli, ei ole enää maali kovin kaunista eikä pelti sen alla kiiltävää

Ferrex on ihan kelpo pohjamaali budjettiratkaisuna, mutta se vaatii aivan ehdottomasti jotain maalia päälle että kestää hyvin ruostumatta. Itse olen muutamaankin autoon eri paikkoihin laittanut 100% puhtaalle/ ruosteettomalle pinnalle useamman kerroksen Ferrexiä, ja aina sama homma: ei kestä yhden talven yli ruostumatta. Sopiva pintamaali päälle niin ei ole ongelmaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 22.07.2015 12:23
Vastaa lainaten