Näytä yksittäinen viesti
  #43  
Vanha 15.01.2022, 09:28
Down:n Avatar
Down Down ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 118
Perusasetus

Ei nyt ihan tää mun nykytilanne osu ketjun aloittajalle täydellisenä vastauksena, mutta satuillaan nyt omakohtainen kokemus 4x4 autoista.

Mulla tulee työmatkaa tasan 60km päivässä. Käyttöautona 2007 vuoden Skoda Roomster 1.9TDI, joka kuluttaa mun ajossa 4.7 litraa satasella. Veroa tuossa on 550e vuodessa. Maksoin autosta 2000e vuonna 2019.

Tänä talvena tuli sitten vihdoinkin mitta täyteen työmatkalla, kun ei siellä talvikunnossapito pelaa ollenkaan. Työpaikan pihalta joutuu myös usein kaivaa lapiolla väylän että pääsee ruudusta pois. Ostin V8 Jeep Grand Cherokeen, maksoin siitä 2700e. Vero karvan päälle 400e ja bensaa menee joku 18 litraa satasella.

Mun tilanteessa järkevintä (hah) on pitää kahta autoa. Pahimmat talvipäivät ajan Jeepillä töihin, jos ei kauheasti sada lunta niin meen Skodalla. Vakuutusmaksut näistä autoista yhteensä n. 320e vuodessa, eli ei paha.
Jeep on samalla harrasteauto ja kevään/kesän/syksyn reissureki. Vaimokin alkaa tajuamaan miksi on perusteltua olla kaksi autoa, kun Jeepissä on mukava istua vaikka 24h putkeen.

Joutuu tosin huoltaa näin vanhoja autoja, mutta helppo se on itse tehdä pihalla. Talvellakin, vaikka se ei aina kivaa ole.
__________________
JEEP ZJ 5.2 1993
-FJDC-

Viimeksi muokannut Down : 15.01.2022 09:32
Vastaa lainaten