Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 18.12.2012, 23:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Tässä oikein hyvä esimerkki eri näkökannasta!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Mun mielestänikin räikeä ylireagointi ja raukkamaista toimintaa tältä pamppumieheltä pieni rinnuksista ravistelu olis varmaan riittänyt , mutta eipä taida tuo turpiinsa saanut enää itse sylkeä ihmisten päälle tai muuten häiriköidä metrossa kanssamatkustajia. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...440942997.html
Siis kun katsoin pikaisesti, niin en huomannut muuta yhteistä, kuin metro ja kehitysvammainen. (pikkasen väritin lisää...)

-> ensimmäisessä jutussahan täysin ulkopuolinen, kiltti ja viaton kehitysvammainen poika hakattiin syyttä....
-> Tuossa toisessa jutussa oma-aloitteinen, tummiin pukeutunut, mieshenkilö piti metrossa järjestystä yllä, kun 19v vammainen mies haastoi riitaa muiden matkustajien kanssa, ja mm. sylki naisen päälle.

Ja varmaan löytyy vielä pari versiota lisää....

Mutta tuokaan jälkimmäinen ei oikeuta tuommoseen reakointiin, ei sillä.

Ja sitten käräjäoikeus -> hovioikeus:
Käräjäoikeudessa, varsinkin pienemmissä paikoissa, yhdenkin ihmisen mielipide voi vaikuttaa tuomioon kohtuuttomasti, oli se sitten hyvässä tai pahassa.
Siis Jos syytetty on huonoissa väleissä, esim. 50v vanhan sukuriidan ansiosta, niin saattaa tulla oikeusmurha!

Hovioikeudessa sitten katsotaan tilannetta ilman "Tunnelatausta", siis ennakkoluulottomasti.

Harmi vaan että hyvin usein nimenomaan noiden käräjäoikeuden papereiden valossa, siis esim. kauheimmillaan luokattoman huonon esitutkinnan papereista....

Itse olin kerran ensimmäinen puukotuksen uhria auttamassa, ja minut määrättiin kirjallisesti saapumaan kuulusteluun seuraavana päivänä klo 18.00, mutta k.o kuulustelua ei suoritettu minun pyynnöstä huolimatta, kun poliiseille selvisi että pöytäkirjaan olisi tullun muutakin, kuin mitä he halusivat käräjäille (siis oli tärkeämpää saada poliiseja tenttaamaan minua, kuin että olisi esim. soitettu ambulanssi, kun 3 kymppistä naista oli puukotettu kurkkuun, henkitorven viereen, Haava oli yli 5 cm syvä, ja vuoti verta niin paljon, että kun nainen loppujen lopuksi saatiin ambulanssiin, niin puheesta ei enää saanut mitään selvää) Tuon naisen parantumista tuo ei ainakaan auttanut, oli melko pitkään sairaslomalla....

Edellisessä kuulustelusta pari vuotta aikaisemmin, minua syytettiin luvattoman radioaseman pitämisestä, ja 2 sivuinen kuulustelupöytäkirja ei mielestäni vastannut kuulustelun kulkua, joten en allekirjoittanut sitä, vaikka 3 konstaapeliä asiaa pontevasti esitti, kun tämä nuorin konstaapeli meni kysymään, että mitä nyt, kun ei suostu allekirjoittaman.
Varttitunnin uhkailun jälkeen aloitettiin alusta, ja noin 5 riviä tekstiä kertoi että olen ostanut LA-puhelimen silloin ja silloin, asentanut autoon silloin ja silloin ja käyttänyt x viikkoa ilman lupaa, kunnes poliisit takavarikoivat LA:n.
Ja sakkoa tuli muistaakseni muutama kymppi, ja lällärinkin sain takaisin.
Näin -80 luvulla koillismaalla.
Vastaa lainaten