Näytä yksittäinen viesti
  #31  
Vanha 16.07.2016, 08:05
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Alkaa vuotamaan vettä kun hitsaa pidempään. Kempin maskissa oli joskus sellainen kurkkaus muovi, oranssin värinen, senkin teippasin umpeen.
Aina ollut käytössä ihan perinteinen maski, ihmettelen miksi sillä ei voi tehdä mitään, nolouttako? 26v putkihommia tehnyt ja hitsaillut normimaskeilla ahtaissakin paikoissa, josko menet katsomaan työmaalle missä noita hitsareita on niin ihan normimaskeilla pärjäävät.
Automaattimaskin etuja on varmaan Migillä heppailu ahtaassa.
Mistä kukakin tykkää. Mulla oli aluksi se Kempin Alpha jossa on oranssi kurkistuslasi. Joo, se oli kiva mutta turhan pieni kurkisteluun, plus että itse maski oli turhan pitkä ja painava. Tuntui että kaikkiin rukouksiini oli vastattu, kun löysin Euromaskin. On kevyt ja mahtuu pieniin rakosiin ja kurkisteluominaisuudet on loistavat; varsinkin jos joutuu hitsaamaan pään yläpuolelle, niin on etua että myös hitsauslasin yläpuolelta voi kurkistaa. Lisäksi näkee mitä ympärillä tapahtuu.
Suojalasit kuuluu tietenkin olla hitsausmaskin alla aina, ihme kun suomalaiset ei meinaa tätä millään omaksua.
Tuolla työmailla näkee ihan kaikenlaisia maskeja, tosin itse olen siellä pyörinyt vasta vaatimattomat 15v.
Auton laitteluun olettaisin sellaisen maskin olevan hyvä, ettei tarvitse koko aikaa räplätä luukkua käsin ja samalla maskilla pitää voida hioa. Eli euro tai automaatti? Mut vahvasti makuasioita. Kyllähän jotkut (pervot) normimaskistakin tykkää. Mulla jos on normimaski niin tuppaa jäämään luukku aina alareunasta rakoselle, että voi kurkistaa. Taidan tykätä tirkistelystä.

Ite koneeseen en osaa sanoa mitään. Vihaan mikkejä. Joten sorry offtopic.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten