Näytä yksittäinen viesti
  #778  
Vanha 13.12.2020, 20:22
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Lääkkeeksi ehdotan stihlin viilaa joka pudottaa purupiikkejä aina samalla kun viilaa. Hyvä ja kohtuu hintainen.

Mitä seokseen tulee niin jos ei ole pienkonebensa käytössä niin suosittelen vaihtamaan siihen. Ja kääntämään sahan talviasentoon.

Ja jos asuu sopivassa sijainnissa niin sitä saa myös mittarista jolloin lisätään vain öljy, ja tasalaatuinen litku on valmis.
Jotakin sellaista combo-viilaa jossakin mainosvideossa katselin, ja näytti kyllä aika näppärältä siinä esittelyvideolla.

Pienkonebensasta on sellainen kutina, että kone kävisi sillä ihan aavistuksen laihemmalla kuin perus-pumppubensalla? Tässä tapauksessa siis olettaisin menevän huonompaan suuntaan, kun säätövarat rikkaan suuntaan on jo kaikki käytetty. Pumppubensasta tehty seos oli tuoretta, pari viikkoa sitten haettu 98 pumpulta.

Talviasentoon kääntämisestä en osaa sanoa. Joku talvisarja sahan mukana tuli silloin, kun sahan ostin joskus reilu 10 vuotta sitten, mutta ei sitä sarjaa ole koskaan tarvittu. Siinä on joku muoviosa, jolla pitäisi kai peittää osa jäähdytysilman oton alaosasta, ettei lumi pääse koneeseen. Noin -10...-15 kelissä olen aiempina talvina sahannut sillä vailla ongelmia. Sitä kylmemmällä en viitsi metsähommiin lähteä, kun ei ole pakko. Meillä päin ei lunta ole kuin vähän aavistusta maan pinnalla, joten ongelma ei varmaankaan johdu lumesta.

N. 13 km päässä on Nesteen liikenneasema, josta saa alkylaattibensaa pumpusta. Sieltä olen hakenut 10 litran erissä. Raivaussahaan (hq) ja lehtipuhaltimeen (tilhi) sekoitan siitä 2T-seoksen. Niissä se on toiminut, mutta minun moottorisahoissa se ei ole toiminut yhtä hyvin kuin 98.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Ite olen pitänyt noiden ketjujen kanssa suunnilleen sellaista tahtia, että noin 20:ntä leikkuuhampaan viilan pyyhkäisyä kohden yksi puruhampaan viilanpyyhkäisy. Yleensä pysyneet hyvin leikkaavana. Toki sitten välillä teräketjun kunnostus ja sitten voi mittaillakin.
Kiitos vinkistä, otan tämän kokeiluun, kunhan laitan sen ketjun alennuskaaviolla ensin linjaan.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten