Näytä yksittäinen viesti
  #99  
Vanha 02.01.2013, 20:56
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.601
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Pikkusen on kokoeroa Chevyn ja Dodgen raidepäillä, tuon syvemmälle ei mene,



eikä kierre edes pilkistä toiselta puolelta.

Noniin, tässähän on sitten pieni virhe. Vatuloin eilen noita osia tallissa, ja huomasin että välivarrenpään (DLE) ja raidetangonpään (TRE) kartiotapeissa on pieni koko ero.

Tässä DLE sektorivarressa:



Ja tässä TRE:



Olinhan minä joskus lukenutkin jostain, että niissä on eroa, mutta eihän sitä kaikkea muista. Eli TRE kiinnitettään kääntöpäähän, ja DLE sektorivarteen ja oikean puolen TRE:hen. No, kunhan ehtii taas pajottamaan niin pääsee paremmin sovittamaan osia.

Orkkis sektorivarren ajattelin korvata Superliftin #1104 varrella, muoto ja pituus on aika lähelle orkkista, ja tohon saan välivarren kiinni alapuolelle. Jää yksi kalvattava reikä vähemmäksi:



Alkuun mietitytti että sopiiko tuo varsi, se on alkujaan tarkoitettu Fordiin ja Jeeppiin, itse hommasin sen Chevyn cross-over ohjausta varten. Saginawin vaihteitahan noissa tosin kaikissa käytetään, ja ei ole eroa yhtään '95 Dodgen ja '82 Chevyn sektoriakseleissa:



Joo, ja tässä sitten esimerkki mitä käy kun tekee ulkomuistista eikä jaksa tarkistaa asian oikeellisuutta:









Hommahan meni vituiks siksi, kun en muistanut että nuo kuulat pitää ensin laittaa tohon U:n muotoiseen kouruun:



Ja siten, että jos niitä on kahden värisinä, niin joka toinen on samaa väriä. Loput kuulat sitten sinne männän sisään missä tuo matoruuvi kulkee. Mä tiputtelin puolet toiseen poraukseen, ja puolet toiseen. Eihän ne sinne mahtuneet vaan kulkeutuivat läpi ja lopputulos näkyy kuvissa. Ihmettelin kun ohjaus ei tehny täyttä liikettä oikealle, ja töissä kun purkasin vaihteen ni auto seisoikin sitten viikon pihassa ennen ku sain uuden vaihteen tilalle. Tehdaskorjatun ostin kolme vuotta sitten, ja nyt olis aiheellista hommata uus, todennäköisesti tulee Borgesonin vaihde (Delphi, modernimpi kuin tuo Saginaw). About vuodessa meni löysäks tuo tehdaskorjattu, kertaalleen sitä säädin ja taas ois aiheellista suorittaa sama toimenpide.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten