Viestiketju: Kokemuksia ML mersusta
Näytä yksittäinen viesti
  #88  
Vanha 07.01.2016, 11:01
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 725
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Alkoi houkuttaa tuollainen ML-Mersu ja löytyi vielä tällainen valmis kyselyketjukin aiheesta..
Vempeleet vaikuttaa järjellisen hintaisilta ja tarjoavat näköjään mulle sopivia ominaisuuksia melko hyvin. 7 paikkaa, nelikko, hyvä varustelutaso, jne.

Tuntuu olevan tässakin ketjussa keskitytty enemmän noihin dieseleihin, mutta ites nuo bensakoneet? Lähinnä 320 ja 430. 500:t tuntuu olevan ylihinnoiteltuja ja 230 ei varmasti ole oikea moottri tän kokoluokan vempeleeseen.

vekkipapalla tuntui olevan vähän negaatioita oman 430:nsä suhteen, mutta oliko muilla ollut ajossa bensakoneisia? Dieseliä ei pysty enää mun ajoilla puolustamaan mitenkään, eikä nuo huoltokertomukset niistä ole niin kovin mieltälämmittäviä.
Tokihan tuo V8 olisi sydäntä lähellä enemmän kuin vajaapyttyinen, mutta mitenkäs toiminnan ja varaosien suhteen? Kulutuksessa ei taida kummemmin olla eroa kummankaan eduksi numeroiden perusteella.
Käytön puolesta siis kumpi vaan menisi, eikä tehonpuutetta pitäisi enää hirveästi joutua potemaan edes kuutosella.

EDIT ..ainakaan verrattuna Hiluxiin, jota vaihdossa tarjoan tuollaiseen..
Mulla oli vuonna 2000 320 v6:nen. Aikaahan tuosta on, mutta ei itse moottorista mitään pahaa sanottavaa. Hyvin pärjasi yli 2000 kg:n kärrynkin kanssa. Keskikulutus alle 15 l sadalle, maantieajossa tais päästä 10 l sadalle. Tohon aikaan noi bensakoneiset tuli jenkeistä, en tiedä vaikuttiko tuo, mutta itse auto ei ollut mikään laadun riemuvoitto. En jaksa muistaa mitä kaikkea tossa korjattiin, mutta normi huollotkin Veholla aina yli 1000 eur. Niin sen muistan että kovilla pakkasilla syylärin päädyt vuosi nestettä pihalle, tyyppivika koska vuosi useista korjauksista huolimatta.
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 07.01.2016 11:05
Vastaa lainaten