Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 01.09.2018, 01:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Helpommin sanottu kuin tehty.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Niitä toyota pickup välityksiä kun kattelee, niin 4-cyl versio on se "oikea"

Lautasratas on tosiaan aika paksu, ja tarkoitettu periin, joissa on alunperin 4.56 välitys. Niissä perissä, missä on alunperinkin 4.88 -välitys, on se pinjonin ja carrierin suhde vähä eri kohassa. Onnistuu toki niihinkin tuo jälkituotantovälitys soveltaa, kun sorvissa pyyhkäsee lautasrattaasta lastun pois.
Siis tuo "sorvissa pyyhkäsee lautasrattaasta lastun pois".

En tiedä miten nuo "aftermarket-" välitykset (pinta-) karkaistaan, mutta jos saman opin mukaan mitä minä olen hammaspyöriä työstänyt/teettänyt, niin tuo lautaspyörän takapuolikin on saanut osansa tuosta hiiletyksestä/karkaisusta.
Siis tuo "sorvissa pyyhkäsee lautasrattaasta lastun pois" on helpommin sanottu kuin tehty.
Toki onnistuu sorvata pois, mutta vaatii "pikksaen" sorvilta ja teräpalalta.
=> minä olen vältellyt tuota pintakarkaisun sorvausta, kun on vaan noita "tavallisia" kovapala teräpaloja.
Toki sorvin teränpitimeen löyty sovite "230mm laikalla olevalle rälläkälle".

Mutta todellakin tuo lautaspyörän taustaa voi sorvata hyvinkin nopeasti pari? milliä pois,ja mittatarkasti, mutta ne koneet on jossain muualla, kuin tavallisen harrastelijan "autotallissa"

-> Kannatta hommata se "nimenomainen murikka-" mihin tuo välitys sopii "heittämällä"
Vastaa lainaten