Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 14.09.2010, 21:39
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

91 XJ cherokee, "Kaksikäyttöauto"


en sitte löytänyt semmosta "pikkuprojektit" topickkia enkä viitsinyt sitä erikseen ruveta tekemään kun mun mielestä semmonen piti jo olla joten tehdään nyt uusi, ei tää varmaan lyhyeksi tarinaksi kummiskaan jää..


mä viimme syksynä ostin torniosta tommosen xj:n käyttikseksi kun kyllästyin capricen ja yleensäkkin diiselien ropaamiseen...


takajousethan siitä oli aivan loppu, no semmoset kuiteski löytyi edukkaasti ja sain ne vaihdetuksi ennen lumien tuloa.



ryhti ja ajettavuus parani vallan kummasti, myin pois auton alla tuleet 31 mud terrainit ja alle laitettiin 235/75-15 pyörät.


kesällä taistelin death wobblen kanssa, siitä pääsin eroo hyvien neuvojen jälkeen säätämällä casteria isommaksi, pienentämällä aurauksen lähes nollaan ja laittamalla jytkyn ohjausiskarin

samoin tein pientä huoltotoimintaa moottoripuolelle, avarsin ruiskun läppärungon 60 milliseksi, vaihdoin vähän vapaammin läpi puhkuvan vaimentimen ja pistin uuden lambdan.




tähän talveen ajattelin varustautua tekemällä vähän hinauslenkkejä kun aina kuiteski joku soittaa ja pyytää avuksi enkä aina viitsi käydä blazea sen takia starttailemassa.
eteen tein sakkelikorvat 15x50 latasta, hitsasin ne vain ton siipikarjapuskurin kiinnityslattoihin kiinni.
takana taasen porasin pari 16mm reikää koukun putkeen, laitoin silmukkaruuvit niistä läpi ja mutterit taakse.

peruutusvalot tossa on tosi huonot, ja talvella niiden eteen kerääntyy lunta ja jäätä joten ne ei näytä senkään vertaa joten mä asentelin tohon rekkarikilven syvennukseen tommoset pikku ledilamput.

huono kuva, vaikea kohde kyllä kuvattavaksikin, oikeassa reunassa alkuperäisellä paikalla 21w hehkupolttimo, vasemmassa reunassa 3W ledipolttimo alkuperäisellä paikalla ja keskellä noi uudet valot, kuva ei kerro koko totuutta, toi 3w ledi alkuperäispaikalla on aavistuksen hehkulamppua kirkkaampi mutta valaisee kapeammalta ja lyhyemmältä alalta, noi uudet taasen on semmoiset "yleisvalaistus" tyyppiset, valoa riittää sivuillekkin päin heti puskurista lähtien aika hyvin, täytyy koittaa ottaa joskus paremmin kuvia.



sit tarvis vielä tommonen asentaa, moparin track-loc kitkamurikka, ei mikään hyvän ja pitävän kitkan maineessa, mutta auttaa varmaan risteyksistä kiihdytelles just senverran ettei tarvi sutiin jäädä kun mä en niin halusta kauheasti nelaripäällä kyläajoa ajelisi...
ebay ostos, maksoi rahteineen ja kuluineen 120 yhteensä, tuleepahan nyt ainakin kokeiltua.


Viimeksi muokannut Rytari : 12.04.2011 22:05
Vastaa lainaten