Viestiketju: Veneilijät!
Näytä yksittäinen viesti
  #158  
Vanha 07.05.2017, 09:08
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Purjeveneen pohjasta vanhojen myrkkymaalien poistoa pitäisi lähiaikoina jatkaa. Maalinpoistoaineella sitä poistellut ja aikamoinen savotta monta kerrosta maalia poistaa. Jos samanlainen tilanne vielä joskus tulee, niin soodapuhallus ehdottomasti vaikka vähän maksaisikin.
Mä maksoin rapiat 400e soodapuhaltajalle kun ajattelin et jos kerrankin ei tekis kaikkee itse. No se kokeili 3-4päivää ja eri aineilla eikä silti onnistunut kunnolla. Joudun nyt sitten kuitenkin tekee ihan itse.

Sooda tms. Puhallus saattaa toimia (olen kuulut huhuja) riippuen maaleista! Mun vene kun on pyörinyt aiemassa elämässä isommillakin vesillä ja siksi maalit ollut rajuja niin ei puhaltamalla tapahtunut juurikaan.

Parhaat tulokset olen nähnyt kun ihan mekaanisesti kaavitaan. Yhden yli 40 jalkaisen pohjan kaavinnasta ottivat kuulemma virolais jätkät saman kuin puhaltaja tarjosi, tekivät hyvää jälkeä.

Tämän romaanin kirjoittelin ihan vaan siksi että puhaltajalta kannattaa pyytää takeet onnistumisesta ts. harjoittelusta tai yrityksestä ei makseta.

-sami-
Vastaa lainaten