Viestiketju: KZJ 95 -99 ilmavaivaa
Näytä yksittäinen viesti
  #45  
Vanha 11.07.2022, 21:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jouniw Näytä viesti
Kuvia mun tojon pumpunpersiistä. Umpitulppa on. Kuvista näkyy et yksi ruuvi puuttuu ruiskuputkien lähtöjen välistä. Oliskohan se oireiden syy. Ei vuoda ulospäin.Matille:tuossa näkyy se sihtikin (punasena yhdessä kuvassa) mistä oli puhetta aiemmin.Samassa kohtia on sit jokin lämpanturi.Kuinka tää ajotetaan kun ei o kellolle reikää.
Tuo keskimmäisessä kuvassa näkyvä ruosteinen kierre on yleensä tarkoitettu pumpun tukiraudalle, siis tukee pumpun lohkoon/kanteen painepäästä.
usein noita kierteitä on kaksi kappaletta.

Ja hukkaportin toiminnan tarkistaminen: minä olen tutkinut hukkaportin toimintaa "käärmekameralla" siis tietokoneeseen usb-liittimellä tuleva letkumainen kamera.
kamera jesarilla esim. metritavarana myytävään jarruputkeen kiinni, ja sitten sopivasti väännelty jarruputki nippusiteillä koneeseen kiinni....
p.s turbo kuumuu huomattavan paljon rasituksessa, käärmekamera saattaa saada kipeää lämmöstä, jos kuumuus ei tuuletu pois..... Siis kannattaa käyttää 10 euron kiinalaista endoskooppia/käärmekameraa, niin ei tule kuin 10e vahinko.

Tuo sodattimen jalka voi hyvinkin olla syypää tuohon ilmavuotoon; siinä on muistaakseni kumitiivisteellä oleva ilmauspumppu ja lämmitysvastus; ja molemmista tiiviste voi hapertua vuosikymmenien aikana.

Jos pumpun sihdissä on ollut likaa, varsinkin karkeanpaa, niin silloin ollut joskus suodadin väärä/rikki/ohitettu, ja se yleensä tarkoittaa pumpulle "kipeää" (toki lika voi olla myös polttoaineputkien sisäpinnasta tms suodattimen jälkeen)

p.s kun kaasupolkimella ohjataan "kaasuläppää"; niin miten syöttöpumppua ohjataan? muutetaanko alipainetieto sähköiseksi, ja sähkö ohjattu pumppu?
Tuskin kuitenkaan ohjataan suoraa alipaine-eroilla, kuten esim. BJ-40.
vai onko tuo kaasuläppä vain turvavaruste ja tehostaa egr;n toimintaa?
Vastaa lainaten