Näytä yksittäinen viesti
  #49  
Vanha 26.12.2018, 07:13
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Vielä en ole päässyt omatoimisesti sulattamaan, mutta onko toimiva tapa sulattaa pistää kevytpeite päälle ja jäähdytys käyntiin?
Kyllä tuo "kapalointi" toimii/onnistuu, mutta tuo ulkoyksikon puhallin aika tehokas...

Minä olen sulattanut nuo jäätyneet ulkoyksiköt siten, että kevytpeitteellä, esim. 4x6m ulkoyksikkö kääritään auton sisätilan lämmittimen kanssa sulattamaan ulkoyksiköä, ja silloin ILP on sammutettu.

Minä olen tehnyt tuon "muutaman-" kerran,,,,
Sama systeemi minullakin on käytössä, eli peittoa päälle ja lämmitin puhaltamaan etusäleiköstä sisään. Tein vaneerista etusäleikön kokoisen kopan, jossa on 1kW lämpöpuhallin sisällä. Nostan kopan ulkoyksikön säleikön eteen ja peitän muuten ulkoyksikön kaksinkertaisella kevytpeitteellä tai aluskatteella. Koppa estää lämmön karkaamisen etupuolelta ja kierrättää lämmitettyä ilmaa puhaltimen kautta takaisin ulkoyksikön sisään. Näin sulaa jäät aika nopeasti myös ulkoyksikön sisäpuolelta. Sinne tahtoo kertyä jäätä ylänurkkiin. Kerran-kaksi talvessa on yleensä tarvinnut tehdä tämä sulatushomma.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten