Näytä yksittäinen viesti
  #1551  
Vanha 05.05.2018, 23:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Minkä ikäinen hdj? ja millä laatikolla? ja koneella? (kun ei keskilukkoa)


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Etukardaanin nappasin irti niin tärinät loppu. Ensin piti vaan metästää center diff lock nappula että pääsi kokeileen. -93:ssa kun ei cdl nappulaa alunperin ole. Noh... Hätävilkkukatkasijasta sen saa näppärästi

Etukardaanin ristikot on kyllä timmit ja boorikin tuntu jämäkältä. Pinionissa tuntu käsin vääntelemällä ihan olematon välys. Johtusko mokoma tärinä siitä


Onko hodaristit vaihdellu koneen kannatintyynyjä? Ottaa aika jyrinän koriin ~1200-1300rpm kohdalla.
Tuo etuperähän on tyyppivika, pitää laakeroida (ammatti-?) käytössä noin 400 tkm-700 tkm, mutta jos ei "vollaa", ja pinjoni on vain pikkasen "väljä", niin minä kirisin tuon pinjonin laakerit oikeaan KÄYTETYN -esijännitykseen.
Tuntuuko ne kardaanin ristikot liukkailta, ei takerrellut yhtään, ja molempiin suuntiin? (Jos kardaaniristikon ristin neulat on kuluttanut/hakannut esim. puutteellisen voitelun takia kolot ristikon ristiin, niin kun irrotatteassa käytetään sellaisessa kulmassa, missä ei koskaan ole käynyt, niin jäljellä oleva rasva tms. aiheuttaa sen, että kahdella sormella kokeillessa laipasta tuntuu olevan ok!
Minä varmistan tuon "ristikon hakkaantumisen-" irroittamalla kardaanin, ja laittamalla laipasta ruuvipenkkiin ja sitten väännetään kaksin käsin kardaanista, ja kierretään

Nuo uudemmat on ns. visko-jakolaatikolla, ja voi halutessa ajaa ilman etukardaania, toki jakolaatikko EI KESTÄ sitä ilman mekaanista lukkoa pitemmän päälle! Mulla olisi ylimääräisiä kohtuu hintaan, jos haluaa testata, kuinka monta kymmentä/sataa kilometrä kestää
Vastaa lainaten