Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 22.04.2013, 20:32
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

King Cappi D21 2,5 1987


Nonni.

Pari kuukautta sitten ostin Kingin taloon ja nyt siitä pitäis tehdä yhtäaikaa maastokelpoinen, leimassa pidettävä ja muutenkin hyvä käyttö- ja pyyntiauto.

Autossa on kilometrejä mittarin mukaan 280tkm, joten suhteellisen vähän mun mielestä, kun ottaa huomioon että melkein 30 vuotta vanha auto.

Ensimmäinen laatuaan on tämä auto mulle, eli ihan varmasti täällä kyselen tyhmiä. Mekaniikasta ja peltihommista on perustietotaidot hanskassa, sähköstä en ymmärrä muuta kuin että se on sinistä ja käy ihan saatanan kipeää.

Auto on ihan peruskuntoinen, leimaa on melkein vuoden verran siinä, ja pahasti ei ole ruostekaan raiskannut. Runkoa on lyhennetty ja lava tehty itse puusta, se kunnon lava on nyt haussa (niitä saa tarjota!).

Suunnitelmia tuon auton varalle on tehty jo ihan pirun paljon, saas nähdä mistä löydetään tekijä (ja maksaja).

Työn alla on:

- Paremman lavan tekeminen tai löytäminen
- Lavavinssi, että saa sen hirven ruhon sinne lavalle (ja siihen nostokurjen tyyppinen ratkaisu, suunnitelma valmis)
- Jonkunlainen luiska lavalle, edellämainitusta syystä. Ja helpottaa jos pitää vaikka sitä äitin skootteria kuljettaa. Tuohon kans muuten vinkkejä, jos olette tehneet!
- Turbotus
- Kitkalukon kirraaminen (tarpeeksi halpaa lukkoa ei taida muuten löytyä)
- Kunnon etuvinssi
- Karjapuskuri (löytyy jo hyllystä)
- Helmaputket (nämäkin hyllyssä)
- Vähän isommat renkaat, nuo Maxxiksen Mudderit on tuntuneet kyllä erittäin päteviltä.
- Safariteline katolle.
+ kaikkea muuta mahdollista, ei kai tuo auto mahda olla koskaan valmis?

Autoon on värkätty nyt pikkuhiljaa valoja, eteen ja taakse, ja sisustaa olen parannellut kun oli mm. ovipahvit riekaleina. Ai niin, ja vaihdoinhan mie radion.

Napalukot vaihdoin heti ensimmäisenä ja taas Nissani on tuolla hallissa vähän palasina kun irrotin lavan ja laitan vetokoukun. Vetokoukku tuleekin tehtyä kunnolla, kun hain runkopalkkia ja siihen tein koukun kiinnitykset.

Samalla nostan takaa sen 7,5 senttiä jousilta ja korjaan yhden ruostepaikan hytän takaosassa ja toisen rungossa iskarin yläpuolelta.

Jospa huomenna kävis kaupungissa katsomassa niitä pikkuvinssejä taakse, niin samalla sais sitä alettua värkkäämään, nyt kun voi hetken olla ilman autoa.

Tuo Nissanihan on mulle ainoa auto, joten mitään kovin pitkiä projekteja ei voi vetää putkeen jos aikoo töissä päästä käymään.

Vaan erittäin hyvältä kamppeelta vaikuttaa, ja onneksi lankomies tietää Capeista melkoisen paljon niin voi kysellä Ja oottehan te täällä

Kuvia tulee ku kerkiää laittamaan koneelle niitä. Etuviisaana otin ennen-kuvia muistikortillisen verran, niin voi vertailla sitten ajan saatossa muutoksia

Käyn tänne päivittelemässä ku rojekti edistyy. Huomenna valmistuu vetokoukku ja korotukset, toivottavasti se lavavinssikin.

__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten