Näytä yksittäinen viesti
  #116  
Vanha 02.05.2021, 09:01
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Miten sähköasentajat yleensä suhtautuu jos asiakas haluaa itse asentaa rasiat ja pintavedot, ja sähköri käy vaan tarkistamassa ja kytkee keskukseen? Yhteen paikkaan laitoin tarjouspyynnön vaan eivät mitään vastanneet.

Onko suositella jotain kirjaa tai nettisivua mistä voisi lukea kuinka nuo asennukset tehdään oikein? Kuvittelis ettei pistorasian ja pintavedon laittamisessa ole mitään ihmeellistä, vaan mulla ei oo luulon perusteella tapana tehdä asioita.
Ei vastaa kysymykseen, mutta itse olen keksinyt jos tarvii enempi pistorasioita, voi hommata työmaakeskuksen ja yhdistää se voimavirtapistorasiaan.

Mökkinaapurilla ei ollut pistorasiat hyvällä mallilla ja ehdotin, että pyytää sähkömiestä laittamaan yhden voimavirtapistorasian ja samalla kaksi valovirtapistorasiaa. Maksoi jotain yli 500 euroa.

En näe kauhean suureksi ongelmaksi tehdä kotona monia asioita itse, mutta tilanne voi muuttua jos myy kiinteistön. Yksi varteenotettava kompromissi on poistaa omatoimisesti huonoja asennuksia tai liian vanhoja.