Viestiketju: Autovaraosat24
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 10.03.2019, 23:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Jarrulevyt; ja niiden hyvyys/kestävyys.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti

Johonkin autoon joskus Motonetin A.B.S. merkkiset jarrulevyt ja palat asensin ja toimi ihan hyvin. Vaikka ei taida mikään kummoinen laatu merkki olevan?
No Passattiin piti pistää kaikki levyt ja palat uutta, Autodocilta ostoskoriin A.B.S. osat valitsin, vahvistuksen yhteydessä ei mitään ehdotellut ja kotio tuli Starkin merkillä olevat osat, olivat ite vaihtaneet.
Laitoin palautetta, että jos asiakas valitsee oman haluamansa merkkisen, niin kyllä aina pitäisi kysyä jos tarjoavat muuta.
Vastasivat että abs oli loppunut hyllystä, että siksi laittovat toisen merkkiset. Mutta lupasivat jatkossa taas kysellä...
Mutta silti tuon viestin aikaankin nettikaupan varasto saldo näytti, että tavaraa on.
Minullakaan ei mikään kiire olisi ollut osia saada, 3 kk ne tallissa odotti asennusta, starkit sitten asensin, onhan nuo toiminut, varmaan samaa tavaraa abs merkin kanssa.
Jarrulevyt on yksi niistä tarvikeosista, joiden kestävyys/pitkäikäisyys on erittäin paljon kiinni käytöstä:

Huonompilaatuinen ennen kaikkea ruostuu herkemmin, siis jonkun rauhallisen kuskin autossa varsinkin takalevyt ruostuu yllättävän nopeasti piloille. (ruoste on rautaoksidia, siis kuluttaa melkein hiomapaperin tapaan jarrupaloja)
Ja sitten jos on erittäin raskaassa käytössä, niin vääntyy herkemmin kuin merkkituote.

Laatumerkin jarrulevy ei ole herkkä ruostumaan, ja jarrupalatkin kestää pitkään.

Ja jarrupaloissa on myös suuret erot: laatumerkin palat "pysyy nipussa", siis ruoste/kondessivesi ja sen kiehuminen" ei kampea kitkapintaa irti metallista.
Kitkaominaisuuksissa ja vinkumisesta on montaa mielipidettä; mutta kun laittaa laadukkaat levyt ja -palat, niin yleensä on hiljaiset ja toimii suunnitellusti. ja vuosikaudet.

Olen itse tilannut tuolta "emofirmasta" ja todellakin pitää tietää mitä tilaa:
Wolkkarikonsernin kötöstyksiin osia tilatessa pitää olla se "keittokirja" (mikä löytyy vararengaskotelossa olevasta tarrasta, ja huoltokirjasta tarrana)
muuten ei ainakaan tuohon minun "katumaasturiin"(Audi A3 1.9pd quatro) tule oikeita osia.
(katsastuksessa meinasi pompata kuluneista jarrulevyistä, olisi pitänyt sorvata vielä 0,5mm pois, että olisi päässyt alkuperäiseen vahvuuteen)
Joskus törmäsin lisähintaiseen palveluun, tuliko sähköpostiin vai... siis että ei tarvitse viedä/toimittaa itse/omalla kustannuksella, vaan jos maksaa tuon lisähinnan niin he huolehtii väärästä toimituksesta.
-> siinäkin taisi olla jotain ehtoja... en ole käyttänyt k.o lisäpalvelua.
Vastaa lainaten