Näytä yksittäinen viesti
  #1653  
Vanha 09.07.2018, 21:05
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Mulla oli HDJ80 koneessa alkuperäset ilmastoinnin härpäkkeet pumpussa ja silloin ei tehnyt tota, mutta kun otin ne hässäkät pois niin alko Hj61 tyylinen nykiminen. Elikkä jotain jousisysteemiä tai vastaavaa kun lisää, niin sillä rauhottuu.
Tässä mun autossa ei ole ollut ilmastointia, mutta mihin sitä jousta tulisi lisätä?
Ohessa kuva pumpusta. Onko mun pumpussa luiskahtanut yksi vipumekanismin vivuista väärälle puolelle? Kts. Kuva alla. Tuossa pitäisi olla joku automaattinen säätö tms? Näyttää vaan omaan silmään että tuo ei nyt olisi niin kuin pitää.


Edit: eli tuo keskellä oleva vipu, kuuluisiko sen alaosan olla tuossa ns. haarukassa?

Edit2: Tutkiskelin hieman pumpun räjäytyskuvia ja netistä löytynyttä 1hdt manuaalia. Kyseessä näyttää olevan kylmäkylmäkäynnistimen säätöjärjestelmä joka lisää automaattisesti syöttöä kylmällä. Tulin siihen tulokseen että tuo vipu on katkennut alaosastaan. Kylmäkäynnistimen säätimessä näkyvä hahlo on kulunut kun vipu on tähän hangannut ja lopulta sitten itse vipu mennyt poikki. Näin ollen selittyy myös se miksi kylmällä oli säädettävä käsin lisää kierroksia... eli pitää nyt nuo osat ainakin korjata ja sitten varmaankin tarkastaa pumpun säädöt. Tällä vialla ehkä vaikutusta moottorin käyttäytymiseen alakierroksilla. Oletteko havainneet vastaavaa kulumaa? Autolla kuitenkin ajettu "vasta" 339tkm, mutta en tiedä kuinka kauan tuo on ollut jo poikki...

Viimeksi muokannut rattimies : 10.07.2018 11:31
Vastaa lainaten