Näytä yksittäinen viesti
  #38  
Vanha 02.11.2014, 11:36
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Luulin että olen itseni jossain ketjussa itseni esitellytkin, mutta eniveis, tehdään se tässä uudestaan, ehkä.
Siis olen 48 v. Tällä hetkellä kuntoutustuella, eli semieläkkeellä, selkäjuttujen takia.
Offausta en ole koskaan harrastanut, mutta autoja ja kaikkea mootorilla toimivaa taasen kyllä. Ja palstalla on tullut roikuttua kohta vissiin 10 vuotta, alkuvuodet erinimellä, ja yhden pitemmän tauon aikana unohdin sitten salasanan, ja kun autokin vielä vaihtu, niin tuli sitten vaihdettua nimikin, tai itseasiassa palattua ylä-aste aikaiseen lempinimeen.

Ensimmäinen 4-veto oli minulla Suzuki sj410 avo. Se oli mulla vissiin neljä vuotta 80-luvun lopussa/90-luvun alussa. Tuli pöljyyksissään myytyä, (pirun halvalla vielä), kun yritin pitää omaa firmaa pinnalla, ja piti saada rhaa keinolla millä hyvänsä.
sitten menikin useampia vuosia ettei nelikoita ollut mailla, kaurahalmeilla. Suurimpana syynä ex-vaimon ja sen suvun painostus maastureiden kalleudesta ja niillä ajamisen hirrrveistä hinnoista.
Sitten kun tarpeeksi vittuunnuin, niin ostin vihdoin viimein Isuzu campo avolavan.
Joka sinänsä olikin hupaisa värkki.. Kävin hakemassa sen Oulusta, jossa myyjän puheiden mukaan odotti virheetön, juurikunnostettu auto. Tosin.. Se oli se kunnostus tapahtunut varmaan maahantulo tarkastuksessa, ja jne. Mutta otin kuitenkin. Ja se oli kyllä yllättävän hyvä etenijä lumessa ja kaikessa semmoisessa missä sitä tarvitsin. Ja koneeltahan Isuzut on loistavia, muusta ei sitten puhuta

Seuraava ostos lähes täysvetojen saralta oli Toyota Landcruiser hj 60 ja tietysti 6 hengen paku.. Silloin tällä palstalla oli melkonen konsensus Landcruiserin ehdottomasta hyvyydestä, ettei oikein muita tullut edes harkittua. Ja kyllä, hyvä auto se oli. Lievästi korkia ja ilmatikut ja kaikkee. Enkä ehkä olis edes koskaan luopunut siitä, jos ei ex-vaimo olis muuttunut ex-vaimoksi, ja samassa työmatka kasvoi 150 kilumetriin päivässä.. Kaupungin palkoilla meni kaikki mitä tienasi, dieseliin. Vaihdoin sen muuten sitten vw poloon, ja kaduin, itkin ja surin joka jumalanpäivä sitä ostosta.
Sitten yks kerta olin menossa mökille Pololla, ja perässä oli kärry, ja kärryssä mönkijä. Pojan pikkuinen mopomönkkäri. Ja se "auto" jäi kiinni niillä kottikärry renkaillaan, tai siis tulin yhden mäen alas takaperin, kun ei ylös päässyt...
Ja se oli siinä. Polo jäi tuvan nurkalle odottamaan myyntiä, ja hirvee netin selailu ja offipalstalla kysely alkoi.
Jyväskylästä löytyi tuo nykynen Jeep Cherokee 4.0 renix vm. -90. Ja sen ostamista en ole (ehkä) katunut päivääkään...

Tuon metsäajelun hoidan mönkijällä, ja useasti yritän perustella sen itselleni jollain järkisyyllä, kuten puuhommat. Mutta jäällä sille tulee annettua possua ihan silkasta ajamisen ilosta, ja "vauhdin hurmasta".

Ja muuta.. Harrastan lukemista, kirjoittelemista, kalastusta ja metsästystä jousella, haulikolla , luotipyssyllä.Veneitä on muutama, pikkuinen purjepaatti ja vähän isompi fiskari. Koiria on 3. Pystäri, Nöffi, ja Lapinkoira. Kissoja kanoja ja lisko ja hirvee määrä kakaroita, kun on tullut löydettyä uus emäntä, tosin vanhasta tutusta

kaikkea pusaan, harvoin menestyksellä, etenkin kun köyhyys rajoitta sekä harrastevälineiden ja fasiliteettien osalta. Eli työkalut on halpoja, ja talli on se pohjola talli..
Ja utelias olen, ihan helvetin utelias, ja sikskäpä kyselen aina kaikkee tyhmää. Ja huumorintaju.. se on omituinen, vaikka yritän rajoitta sen ilmineeraamista tälläkin palstalla
Vastaa lainaten