Näytä yksittäinen viesti
  #148  
Vanha 15.11.2018, 00:18
Marriuzi Marriuzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.17
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tuo hihnapyörän moniurahihnan kehä on irti?

Onko tuossa hihnapyörässä värinänvaimennin?
Jos on, niin kampiakseliin pultattavan osan ja moniurahihnapyörän väliin on vulkanoitu kumia.
Ja nyt tuo vulkanointi on pettänyt. siis rikki.

Tarkista että tuo kampiakselin päässä oleva osa on kunnolla kiinni kampiakselissa.

Noita hihnapyörän värinänvaimentimia on mennyt rikki mm. Wolkkareissa. (siis kumi irtoaa raudasta, ja hihnapyörä alkaa elää omaa elämää....)
WV Trasportterissa tuohon on jo tehtaalla varauduttu; siellä on "pultti" joka ottaa kiinni, kun kumi pettää. Ja kirjaimellisesti hakkaa kuuluvasti, varsinkin pienillä kierroksilla.

Toyotassa tuo on niin harvinaista, että noita "korjaus äänimerkkilähteitä" ei ole (siis voi irrota ilman ennakkovaroitteluja).

Mutta oikeasti, jos tuo on irti, niin ei parane itsestään, vaan murustelee kumia kokoajan vähemmäksi, ja lopuksi tuo hihnapyöräosa voi lähteä pois paikaltaan; särkee siinä ohimennen syylärin ja jotain muuta pientä....
ja kun ohjaustehostin heittää toimimasta, niin voi käydä terveydenpäälle.

-> Minä en ajaisi....
Joo siis se moniurahihnan kehää voi pyörittää paikallaan. Siis kyllä näyttäs et siinä jotain on välissä ja on nyt vaan pettänyt. Huomasin sen tosiaan kun olin ottamassa pois vanhaa laturin hihnaa nii ihmettelin et miten tuo noin liikkuu. En tiedä kuinka kauan se on ollu noin, auto kumminkin toiminu moitteetta. Auto on ollut hihnan vaihtojen jälkeenkin käynnissä ja käynyt hyvin. Siis samalla vaihtu tehostimen kiilahihnakin.

Voin ottaa videon itse ongelmasta ja laittaa sen tänne näkyville jos tänne voi videoita liittää....
Vastaa lainaten