Viestiketju: Mikä vituttaa 2018
Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 10.01.2018, 01:29
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.554
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Matsta 323 turruuttaa alinopeutta eessä, lähestyn takaa, vaihdan lyhkäset, Matukassa ei paljoo valot potkinu. En ajanu ees turhan lähellä, mutta suunnittelin ohittavani sen, joten hieman normaalia lähemmäks tulin. Sit hanttari alkaa pyöriimään penkillä, jarruvalot vilkkuu, vauhti putoo entisestään, tuun väkisinkin lähemmäs, sit näytetään keskisormee, sit poletaan taas jarrua ja vauhti putoo 50:iin (80-alue). Näytän malliks miltä pitkät valot näyttäis, sit näytetään taas sormee ja vilkkua, jarrua ja sumaria ja ajellaan viittäkymppiä. Mitä mun olis pitäny tehä? Sammuttaa ajovalot vai polkee jarrua ja jättäytyä 100 m jälkeen ajelemaan jotakin Matstan sietämää vauhtia? No, tietysti huitasin ohi heti kun tilaisuus tuli. Sit tää Matsta kiihdyttää perään ja ajaa puskurissa kii 90:iä ja vilkuttelee valoja. Ohitti vielä yhden toisen 75:ttä ajelleen mun perässä. Seuraavassa risteyksessä sentään jatkoi suoraan mun kääntyessä.

Toimintaohjeita vastaisuuden varalle? Mun Toitsun valot on tietty aika korkeella, mut laillisella korkeudella olevat tavan H4:t oikein suunnattuna. Paistaahan ne tietty tollasen matalan matstan läpi just sopivasti ja häikäsee varmasti peilistä, mut saahan ne käännettyä pois.
Enitenhän noita urpoja viluttaa kun niihin ei reagoi sen kummemmin. Silloin tällöin on tullut mieleen ajaa päälle kun joku vastaava on ollut liikenteessä, joskus sopivassa mielentilassa olen yksinkertaisesti painanut pään niskatukeen ja lintannut jarrua oikein huolella jos joku tommonen on tullut iholle. Eli ilman mitn erityistä syytä on mielensä pahoittanut.

Mutta kylmänviilee provosoitumattomuus on ehkä se oikein tapa toimia, kun voihan siellä olla joku piripääkin joista ei tiedä mitä keksivät.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.