Viestiketju: -Afrikan Tähti BJ-
Näytä yksittäinen viesti
  #51  
Vanha 11.03.2018, 23:50
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 546
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
ainiin…muuan pikkujuttuhan minulta meinasi päästä unohtumaan suuria suunnitellessani... suurinpiirtein tässä ajankohdassa havahduin tajuamaan että: ENHÄN MINÄ OSAA/OLE IKINÄ HITSANNUT!!!
vitsivitsi… olenhan minä toki ennenkin hitsaillut… nimittäin makkaratikun yläasteen metallityötunnilla vuonna 1991… ja mikäli oikein muistelen, niin siihenkin taisin saada asiantuntija-apua takapulpetin pojilta… joten (raudanlujalla)pohjalla ollaan näissä LandCruiserin restaurointi visioissani…

olemattoman osaamisen ohella hitsauskoneestakaan ei ollut havaintoja… siihenastisessa elämässäni olin hankkinut koneyrittäjätuttavaltani alihankintana kaikki ne korroosiovaurioiden korjaukset, joita klassikkoautokannalleni oli aiheutunut vuotuisten määräaikaistarkastusten yhteydessä katsastusinsinöörien varomattoman rengasraudan käsittelyn johdosta… hyi heitä!!!


seiskaseiskan saneeraus tulisi olemaan jotakin muuta kuin makkaratikun tinaamista… lainakoneilla sitä ei tulisi hoidettua, joten omaan oli investoitava… käännyin jälleen koneyrittäjätuttavani konsultoitavaksi…tämä hoitui kätevästi eräällä työmaakäynnillä joulukuussa 2015… puunkorjuusta puhuimme ponssen kopissa pari minuuttia, mutta hitsikoneen hankinnasta jauhettiin jöötiä pari tuntia… ...omia kykyjä epäillessäni lausui rohkaisevasti: ”Jos osaat kirjoittaa, niin opit myös hitsaamaan…ei se sen kummempaa ole…” …hope so, se kuulostaa niin helpolta henkilön sanomana, joka itse taitaa metallin sulatuksen jalon taidon… ...omassa mielessäni hitsaaminen tuntui silloin tosiaankin siltä Nasan rakettitieteeltä, johon nimimerkki "hunter x" aiemmassa kommentissaan viittasi...



koneyrittäjätuttavani suositteli hankkimaan hintalaatusuhteeseen ja omiin kokemuksiinsa perustuen Migatronicin Automig273 mallin… ei ole mikään Kemppi, mutta eipä +kolmea tonnia maksakaan... ...sillä oli saanut parsittua kaikki kaivin-&mehtäkoneitaan kohdanneet kolhut… virran vähyydestä ei varmasti mene kyykkyyn meikäläisen seiskaseiskan kohdallakaan…

uskoin hovihitsaajani sanaan ja hyökkäsin työmaalta suoraan Rautanet –myymälään… taalat tiskiin ja Migatronicin mylly Ford P100 –pimp-my-ride:n lavalle… seikkailu oli valmis alkamaan!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten