Näytä yksittäinen viesti
  #71  
Vanha 26.04.2016, 16:03
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Thumbs up

No missäs se kuski sitten istuu jos ei autossa, katollako?

No sen verran lievennän että on toki paikkakuntakohtaisia eroja, meilläkin on asema jossa on sängyt sohvat jne jne jne, mutta isoissa kaupungeissa joissa on tolpat niin kylä se kuski siellä autossa on, jonossa muiden kanssa. Kylä sinäkin joskus olet jonkun taksiaseman ohi mennyt jossa autoja "pahimmillaan" on ruuhkaksi asti.
Vaimokin naureskeli ettei ollut tänään kiirepäivä kun ei asemalle enää sopinut kaikki autot edes. Hiljainen päivä ja olet jonon häntänä niin paskimmillaan lähdet pois vuoron päätyttyä monta tuntia paskanjauhantaa rikkaampana mutta ilman latin laita palkkaa taskussa, tiedän mistä puhun, noita vuoroja on tullut tehtyä useita ja tulee tehtyä vielä useita päälle.

Viime yövuoron kullanvuolenta 11h työvuorosta tuotti auton kassaan 34€ josta 1/3 on "varaa" laskea verotettavaksi tuloksi, loput menee kuluihin. otappa laskutikku ja laske minun tunti"palkkani" tuolta yövuorolta, kuski jos olisi ajanut niin olisi mennyt takuupalkan puolelle eli olisi tullut vielä kalliimmaksi minulle. Kannattaapa kadehtia, tekisi mieli kysyä että oikeinko vittuttaa kun toiset kultaa "vuolee" tekemättä mitään...

Tuo 300 h on keskimääräinen auton työssäoloaika/kk, tässäkin on paikkakuntakohtaisia eroja. Osan istuu yrittäjä itse ja osan kuski tai sitten auto/autot pyörii kuskine voimin ja töissä ollan yrittäjän laatiman työvuorolistan mukaan huomioiden auton työvuorot. Pieni paikkakunta niin homma voi olla "vapaampaa" ja päivystystä voi hoitaa jopa kotoa käsin mutta isommissa kaupungeissa homma on tarkemmin rajattua työvuoroineen.

Kyllä, olet lcclassic aivan oikeasssa että jos yksi mies vetää kuukauden tunnit yksinään niin ei ole elämää, minä olen tehnyt sitä useamman vuoden putkeen, nyt voi vähän höllätä kun on vaimokin mukana + vakkari kuski, tosin 2 autokain työllistää ihan kotitarpeiksi.
Ajovuoron päälle sitten konttorihommat + auton pesut ynnä muuta ja sitten kyllä sitä koittaa olla lastenkin kanssa.
Jos niin kateeksi käy niin tuossa on 2:n auton avaimet, saat valita kummat otat... aja vaikka 2 viikkoa kaikki vuorot..
Aiemmin huutelin halukkaita jonon järjestymään... ei ole ollut ruuhkaa ovella...

Asioista voi ottaa selvää ihan omatoimisesti, muualtakin kuin jostain Suoli24:ltä lukemalla...
Vastaa lainaten