Näytä yksittäinen viesti
  #70  
Vanha 14.05.2019, 23:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Siis saako vetää pintamaalin täysin kovettuneen epoksin päälle ilman hiomista?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pikku paklaukset helman saumoihin eka. Ja eikös Temadur toimi semmoisenaan karhentamatta ton pintaan?
Minä karhentasin, siis ainakin sen verran, että mahd. pöly yms. kokkareet lähtisi pois.
Kun katsoo luupilla tuota maalipintaa, niin huomaa että (monesti) aikamoista röpölikköä.. ja kun pikkusen hioo sillä hiomamatolla, niin aika äkkiä lähtee korkeimmat huiput pois. (ps. jonkin sortin käsineet käteen, ainakin minun kädet hikoaa hiomisessa, ja hiki rasvoineen ja suoloineen ei tee hyvää)

Jos minä maalaisin tuommoisessa verkkoseinäisessä?"kojussa" ja olisi riskinä lämmön riittämättömyys; niin laittasin vähintää 300 watin halogeenin 2:lle taikka jopa 4 seinälle metrin- parin päähän teltan seinästä antamaan lämpöä peltipintoihin.
Jos nuo seinät on muovia, siis ilma ei virtaa läpi, niin kattoon yksi 300w/500w halogeeni, lämmittää kummasti.. ja kun vähänkään lämmittää, niin ilmankosteus pysyy aisoissa; siis kosteus ei ainakaan pääse kondensoitumaan.

Ja tuo hiominen kannattaa tehdä ulkona tuolta "kojusta", pöly on ihmeellistä tarttumaan-/irtoamaan- ja päätymään maalipintaan....

jos "kojun" voi pestä esim. puutarhaletkulla edellisistä maalinpölyistä, niin ei varmaan liioiteltua?
Vastaa lainaten