Näytä yksittäinen viesti
  #48  
Vanha 02.08.2019, 21:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

Ei varsinaisesti liity mihinkään kysyttyyn, mutta kunhan tarinoin.

Elettiin lama-aikaa vuonna 1991, herra sisua45 oli silloin 18v, ja töissä paikallisessa paperitehtaassa. Normaalisti olin töissä autoverstaalla, mutta remontin aikaan piti haalia kaikki miehet purjeisiin, eli koneelle remonttiin.

Tilapäinen pomo, minua muutama vuosi vanhempi jannu, nakitti minut hitsaamaan jotain. En muista mitä, mutta joku 5 sentin sauma haponhestävällä puikolla. Ilmeisesti joku irti revennyt tuki kiinni jonnekin.

Jannu osoitti paikan, ja minä kyselin tulityölupaa. "Juu mää teen sen". Kävin hakemaan hitsauskoneet, puikot, jne paikalle. Ennen hitsaamista kysyin lupaa uudestaan. "Joo hitsaa vaan, mä meen tekemään sitä". Tässä vaiheessa laittaisin nykyään perseen penkkiin, mutta enpä tuolloin osannut asiaa niin ajatella.

Hitsasin homman valmiiksi, ja tämä jannu tuli käymään paikalla, kun kerin kaapeleita kokoon. Niin se lupa, kyselin jo kolmatta kertaa? " No alkoiko mikään palamaan?" Ei näy palavan, vastasin, johon hän vinkkasi silmää, ja lähti pois..!

Sinne jäin hitsauskoneeni kanssa ihmettelemään... Vein roinat pois, otin paloletkun, ja kastelin koko paikan ylt ympäri. Aika hyvä paikka sinänsä, ei kuivunutta massaa, eli paperi silppua yms palavaa. Mutta silti paska fiilis jäi!
Vastaa lainaten