Näytä yksittäinen viesti
  #302  
Vanha 09.02.2022, 09:03
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 724
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Kyllä vain, "double shear" on mielestäni lähes pakollinen ratkaisu, mitä se sitten onkaan suomeksi. "Single shear" vaatii huomattavasti tukevamman ainevahvuuden yms rakenteen. Lisäksi ongelmaksi tulee että nitkuttava liike avaa ruuvin kierteen vaikka olisi liimaa välissä, joten kannattaa kuitenkin joku mekaaninen lukitus tehdä joka vie äkkiä enemmän tilaa kuin double shear.

Tätä varmaan itsekin lähtisin kokeilemaan.

Sitten vielä pari juttua liittyen tuohon raidetangon panssariin. Sitä voisi hyödyntää tukevoittamaan tuota rakennetta. Mahtuisiko joku ylimääräinen kiinnitysrauta sieltä sylinterin korvakkeeseen? Minulla on saman tapainen kaukalo akselin etupuolella ja lumen ja jää pakkautuminen sylinterin alle on ihan oikea ongelma. Olen itse vääntänyt kahdesta sylinteristä varren mutkalle sen vuoksi että jäätä on pikkuhiljaa kasautunut panssarin ja sylinterin väliin. Eli kannattaa olla rengasrauta tms jolla käy välillä kopsuttelemassa jäitä pois lumioffin aikana/jälkeen.
Jep, "double shear" näillä näkymin tulee. Toi panssarin asennus on hieman semmoinen "kelluva", joten sieltä tuen hakeminen on vaikeaa. Lumi ja jää eivät tähänasti ole koskaan olleet ongelma, se kun on tuolla akselin takana niin lunta ei sinne näytä kertyvän nimeksikään, turvetta on joskus ollut kouru täynnä. Täytynee seurata tilannetta.
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 11.02.2022 17:58
Vastaa lainaten