Näytä yksittäinen viesti
  #301  
Vanha 09.02.2022, 08:06
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ei mielellään sylinterin päähän "toispuoleista kiinnitystä, nitkuttelee pultin sököks. Eli tuplakorvakkeet oltava siellä akselin päässäkin.
Kyllä vain, "double shear" on mielestäni lähes pakollinen ratkaisu, mitä se sitten onkaan suomeksi. "Single shear" vaatii huomattavasti tukevamman ainevahvuuden yms rakenteen. Lisäksi ongelmaksi tulee että nitkuttava liike avaa ruuvin kierteen vaikka olisi liimaa välissä, joten kannattaa kuitenkin joku mekaaninen lukitus tehdä joka vie äkkiä enemmän tilaa kuin double shear.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Ehkä mä teen sellasen läpän tosta lätkästä siihen kiinnitysruuvin toiselle puolelle.
Tätä varmaan itsekin lähtisin kokeilemaan.

Sitten vielä pari juttua liittyen tuohon raidetangon panssariin. Sitä voisi hyödyntää tukevoittamaan tuota rakennetta. Mahtuisiko joku ylimääräinen kiinnitysrauta sieltä sylinterin korvakkeeseen? Minulla on saman tapainen kaukalo akselin etupuolella ja lumen ja jää pakkautuminen sylinterin alle on ihan oikea ongelma. Olen itse vääntänyt kahdesta sylinteristä varren mutkalle sen vuoksi että jäätä on pikkuhiljaa kasautunut panssarin ja sylinterin väliin. Eli kannattaa olla rengasrauta tms jolla käy välillä kopsuttelemassa jäitä pois lumioffin aikana/jälkeen.
Vastaa lainaten