Näytä yksittäinen viesti
  #76  
Vanha 21.01.2022, 09:26
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.844
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Muutaman kerran olen itse ajanut Google Mapsin opastamana oikeasti v..mäiseen paikkaan. Olen myös käynyt kiskomassa Google Mapsin opastamia autoturisteja moottorikelkkareitiltä. -Sinänsä hyvä ja hieno ohjelmisto, mutta ei ole lähelläkään kunnollista autokäyttöön tarkoitettua navigaattoria.
Yhdessäkään autossa ei ole muuten kovin kehuttava se vakiona oleva navi. Ne on jokaisessa ollut melkoista paskaa. Opastavat perin kummallisia reittejä. Sitten niiden päivittäminen on taas perin mielenkiintoinen operaatio. Mitä tuoreempi auto sen helpompaa yleensä. Koska uusimmat autot hakee kartat netistä kun ensin maksat sen vuosimaksun. Mutta vanhemmissa onkin sitten erilaisia operaatioita.

Tuossa omaan bimmeen päivitin kartat. Mukavat 32gb. Ensin piti valita otatko länsi vai itä euroopan kartat. Missään ei tietenkään kerrota kumpaan suomi kuuluu tai mitä nämä kartat nyt ylipäätään sisältää. No selvisi sitten bmw:ltä kysymällä, että suomi kuuluu kumpaankin karttaan. Mutta pitää päättää ajatko enemmän virossa ja baltian maissa vai ajatko kenties ruotsissa, norjassa tai euroopassa. Et saa sellaista karttaa mihin viro ja ruotsi kuuluisi yhdessä. Jos otat sitten länsi euroopan kartat niin baltian maista on päätiet kartalla. Mutta ei muita. Ja taas jos otat ne itä kartat niin länsi euroopan osalta vain päätiet näkyy kartalla. Typerää. No sit tuo 32gb lataaminen muuten kesti. Vaikka mun kone oli kiinni suoraan suomen runkoverkossa, mut ei se auttanut asiaan. Tuo mistä ne kartat tuli oli jonkun melko hitaan yhteyden takana. Ja tietenkin kun se ensin latas ne koneelle niin pitää olla 32gb usb tikku mihin sitten tiputat nuo kartat latauksen jälkeen ja voi helvetti kun sekin kesti! Siinä meni 1,5h. No sitten kun ne halus autoon niin autohan pitää olla käynnissä. Se keskeytyy jos sammutat auton. Ja tuo bimme on niin fiksu, että kun avaat kuskin oven ja laitat sen kiinni niin auto muuten sammuu. Eli piti apparin puolelta mennä käynnistämään auto, aloittamaan tämä päivitys ja jättää se auto käyntiin. Se päivitys kesti muuten melkein 2h.. Aivan uskomatonta paskaa tuollainen. Ja sitten se navi.. Näyttää kyllä niin typeriä reittejä. Mapsi näyttää paljon paremmin oikeat reitit. Sen käyttökin on niin hemmetin kankeaa ja hidasta. Ei tue edes puhetunnistusta, mitä muuten mapsi tukee.

Lopputulema on, että autoon integroitu navi on paskin varuste mitä ikinä voi autoonsa ottaa. Aivan täyttä kuraa ollut jokaisessa autossa nuo navit. Paljon parempi navi löytyy puhelimesta.
Vastaa lainaten