Viestiketju: Hitsaus vehkeistä??
Näytä yksittäinen viesti
  #167  
Vanha 03.07.2019, 10:55
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
kummastakin kyseisestä koneesta paljonkin hitsauskokemusta takana.
lyhyesti valitse kemppi.
kyllä esapista puuttuu ac pulssi, ja puuttuu paljon muutakin alsahommiin hyviä ominaisuuksia.
taajuuskin surkea 150Hz max.
muutenkin vitttumaisia piilovalikoita.
kempissä todella hyvät alsahitsaus säädöt, niitä niin paljon että vaativakin hitsari saa mieleiset säädöt.

oma valinta olisi kemppi tai miller.
kemppiin päädyin itse kun kotio ostin iha hyvän huollon takia. millerissä fiksumpi käyttöpaneeli ja korkeampi taajuus.minä tykkään että kaikki informaatio on heti käyttöpaneelista nähtävissä.

itsellä nykyään kotikoneena tuo kemppi, ja muista että acx paneelilla kone! mulla tallilla myös sama kemppi mutta peruspaneelilla, dc hommiin hyvä.mutta ac hommiin en ostaisi.

harkitse myös everlastia, heti ensimmäisenä alkuperänen poltinletku romukoppaan ja vaikka ck superflex tilalle. everlastissa todella laajat säädöt, kemppiä vastaavat. miinuksena vähän kiinalainen olemus ja kovaääninen tuuletin.

hintalaatusuhde hyvä.tömmöisenkin olen omistanut. ennemmin everlast kuin esab.

jos haluut ottaa vaikka kempin kokeiluun niin tuu noukkaan riksusta.
Kiitos, juuri tällaista kokemustietoa oltiin vailla. Kyllä se on selvästi parempi, että yhdellä vilkaisulla näkee mahdollisimman kattavasti tärkeimmät parametrit, eikä tarvitse etsiä tietoja. "Juniori" näitä on enimmäkseen verrannut ja kun käytiin näitä juttuja läpi, niin taitaa esappi pudota vaihtoehdoista pois. Itse olin sen laajempipaneelisen kemppiläisen kannalla, vaikka enempi maksaakin. Näyttäisi pohdinnat kallistuvan sinne päin.

Katsellaan, pohditaan ja palataan aiheeseen.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten