Viestiketju: Hitsaus vehkeistä??
Näytä yksittäinen viesti
  #156  
Vanha 10.03.2018, 08:53
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

En miekään ihan 100% varmaksi osaa sanoa, koska pitäis päästä hiplaamaan tota konetta.
Mutta kuten joku jo selittikin, niin tuolla vihreällä neliöllä valitaan puikko, raapaisutig ja sitten ylimpänä "normitiggi". Nyt sit pitäis päästä kokeilemaan, että onko toiseksi ylin vaihtoehto taukovirta (eli keskeytysautomatiikka, Kempin koneissa tunnetaan nimellä MiniLog) vai vaan perinteinen "ilman käsii-tig", joka siis syttyy ja sammuu napautuksella, ei tarvitse painaa nappia koko aikaa. Enivei, valo palaa valitun vaihtoehdon kohdalla.
Sitäkään en osaa ennustaa, että osaako toi kone ajatella itse. Eli kun vaihtaa tigiltä puikkoon, niin osaako kone ajatella navat oikein päin, vai pitääkö ite kääntää.
Sitten noi viimeiset nappelit pitäis kans itse päästä hipeltämään, mutta ainakin varmuudella toi käyrällä sijaitseva nappi vaikuttaa lopetusajan pituuteen. Ehkä myös kaasuun, kokeile. Koska käyrällä näkyy valoja, niin periaatteessa vois kuvitella, että jokaista kohtaa voisi säätää.
Prosenttinappi voisi tosiaan olla se taukovirtaprosentti, voipi olla myös esim. puikolle hotstartti.
Niin juu ja I tarkoittaa tosiaan sähkövirtaa, eli yksikkö on A. Tuossa on napit IH ja IE, (IE siis oletettu taukovirtanappi, prosenttimerkistä päätellen). Vähän mulla sutii tyhjää tuon H:n ja E:n kanssa, mutta siis E nyt yleensä on energian tai varsinkin eksan, eli kertoimen tunnus. Ja H merkitsee usein magneettikenttää tai induktanssin yksikköä henryä. Joten ehdottaisin, ettei mietitä liikaa ja veivaat niitä nappuloita yksi kerrallaan, kokeilet mitä tapahtuu ja jos ilmenee kysymyksiä niin tule havaintojen pohjalta kysymään uudelleen.
Rohkeesti vaan, ei nää pure.
Edit: löyty Manuaalintynkääkin
Edit2:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
En ole hitsari eikä ole kokemusta mutta varmaan ainakin toinen potentiometri on volttimäärä, luulisin.
Ei ole.
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 10.03.2018 09:11
Vastaa lainaten