Viestiketju: УАЗ-Буханкa
Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 21.04.2013, 18:50
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Muistoja herättää tuo Uaz. Lähinnä sen lava versioon oli lähempi kosketus kun olimme töissä vajaa kymmenen vuotta sitten Venäjän puolella rajavyöhykkeellä. Kosketus oli tosiaan läheinen, kun yhden mutkan takaa tuli sotilaiden pressulava Uaz helvetin moista haipakkaa kohti ja kuski polki jarrut lukkoon, jolloin Uazi tuli pulkkana silloisen Land Cruiserin kylkeen, juuri etu- ja takaoven väliin vasemmalle puolen, eli juuri MINUN kohdalle...Jos en olisi väistänyt lumihankeen olisi tullut nokka kolari. Onneksi Toyota on sen verran topakka auto että selvisin muutamalla mustelmalla ja kipeällä lonkalla.

Mutta kyllä siinä heti välittömästi tuleva elämä rullasi silmissä, mielessä kävi Pietarin Grestyn vankila ja montakohan vuotta siellä menee......kun tuli ajettua kolari sotilas alueella sotilas auton kanssa....eihän siitä VOI seurata muuta finski tsuhnalle kuin vankilaa... ja paljon !!

Mutta onneksi siinä oli myös onneakin mukana, soittelin heti tapahtuneesta silloiselle urakanantajalle, joka soitti miliisit paikalle. Silloin selvisi että juuri sama kuski oli kolaroinut pariviikkoa aikaisemmin urakanantajan auton kanssa ihan vastaavan kolarin.
Miliisit oli erittäin ystävällisiä, kuin myös paikalle hälytetyt armeijan eversti ja majuri. Mittailtiin ja katseltiin kolaripaikkaa aikamme ja Venäjän viranomaiset lopuksi pahoittelivat minulle tapahtunutta ja olivat huolissaan miten selviän kotiin kun oli sivuikkunat paskana ja pakkasta oli jonkin verran.....mie vaan tuumailin että kyllä mie selviän kotiin....Kättelivät vielä kun päästivät lähtemään kotiin. Olin melko varma ettei minulla olisi enää mitään asiaa Venäjän maahan, mutta seuraavana aamuna kokeilin toisella autolla ja ei mitään ongelmia.

Pitihän siinä jälkeenpäin käydä vielä Suojärvellä kuulusteluissa, mutta kyseessä oli lähinnä että vaadinko miten suuret korvaukset vastapuolelta !? Silloin viimeistään meni minulle perille ettei minua syytetä mistään, vaan vastapuoli todettiin syylliseksi !! Sitä ihmettelin melko kauan jälkeenpäin, kun jollakin tavalla ymmärrän Venäläisen mentaliteetin. Mutta en ihmettele enää, kun pikkuhiljaa paljastui että silloinen urakanantaja oli jonkun sortin aluepäällikkö KGP:ssä !!! Siis ei ihme että asiat luisti noin hyvin.

Meni vähä offtopicin puolelle, mutta tämmöinen oli minun kosketukseni UAZ:iin. Vähän kipeä, mutta mieleenpainuva.
Vastaa lainaten