Näytä yksittäinen viesti
  #35  
Vanha 21.04.2016, 17:44
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Siis ihan oikeasti ihmiset hyvät, me elämme vuotta 2016 ja ilmeisesti meillä in toimivahko internet hakukoneineen. Peruskoulutuksen taso on kohtuu yleissivistävällä tasolla ja niin pois päin...

Silti yhä pitää kummastella kuinka voi olla vaikeaa selvittää omatoimisesti asioita.

Suomalaisissa takseissa pätee Valtioneuvoston asettama taksapäätös joka vahvistetaan vuosittain. Ainakin niin kauan kun ala on säänneltyä. Luuletko että me alennamme hintoja jos sääntely vapautetaan kun reaalinen taksan nostopaine on jo nyt luokkaa + 10% ja ilman ahneutta.
Me emme päätä hintoja itse ja .
Me päätämme itse miten mittaria joka hinnan määrittää käytetään. Joku voi laittaa kohteessa olleessaan heti mittarin päälle ja saada keikasta 0,20-1€ lisää hintaa, itse laitan mittarin päälle kun asiakkaat selkeästi ovat tulossa kyytiini. Tästä päätän minä itse, siihen ei valtio puutu.
Taksit saavat ottaa erilaisia lisiä, näistäkin päättää kuski aina tapauskohtaisesti eikä kukaan muu.
Invataksissani otan avustuslisän pyörätuoliasiakkailta sekä paarilisän, muita en ole ottanut enkä ota.
Henkilötaksissani en ota mitään lisiä, kuski on kerran ottanut ennakkotilauslisän josta nuhtelin kuskia ja palautin lisän asiakkaalle. Tuo lisä on minun mielestäni sellainen joka pitäsi poistaa. Taksan suuruuteen sillä ei oel mitään vaikutusta.

Alan vapauttamisen puolesta. Aloitetaan käänteisellä kysymyksellä.
Mitäpä olette mieltä siitä että jokainen saisi ihan vapaasti väsäillä sähköasennuksia ja kytkentöjä ihan vain sillä että täyttäisi lapun jossa lupaa osata laittaa sulakkeet ja vastuu työn teosta lykätään ostajalle, ei tekijälle.
Sama juttu LVI:ssä, kuka tahansa saa tehdä mitä tahansa ja vastuu on ostajalla, ei tekijällä.
Entäs Rahtipuoli, kuka tahansa vain ilmoittamalla että nyt alkaa ja vastuu ei ole työn tekijällä...

Tiedättekö muuten mitä vakuutusyhtiö sanoo jos Uber-kuski vetää kolarin ja sinä "Uber-asiakkaana" vammaudut pysyvästi pyörätuoliin ja menetät työkykysi
Vastaus on "ei kuulu meille, ei ole vastuuvakuutusta". Eli olet ihan omillasi tyhjän päällä ilmasta kiinni pitäen.
Taksissa sama tilanne. Vakuutukset kattavat hoidon, kuntoutuksen, ansionmenetykset, koko potin. Myös tämä sisältyy kyydin hintaan. Äläkä nyt väitä että tämä yllätystietona tulee.

Haluatko tosiaan että taksiala vapautetaan jolloin et todellakaan tiedä yhtään ennakkoon mitä kyydistä voidaan veloittaa, voiko kyytiin luottaa ynnä muut "parit muutuvat" tekijät...
Kyllä, ei meilläkään ole seulan läpi aina kirkkain timantti ratin takana mutta näistä on erittäin suotavaa antaa heti palautetta jotta asia saadan aina korjattua.
Tätä sanotaan kehitykseksi.

Näitä tämmöisiä "pikku juttuja" vaan ei ole kerrottu ison yleisön tietoon. Nämä kun eivät ole mitään mediaseksikkäitä digijuttuja, yrittäjyyttä lisääviä ruusunpunaisia unelmalinnoja tai hintoja alentavia ihqufantasioita vaan raakoja totuuksia alasta joka palvelee asiakasryhmiä alkaen esikoululaisista päättyen jopa hautajaisiin. Sekaan sopii juoppoja ja johtajia, pyörätuoliasiakkaita, vammaisia joita viedään terapiaan, kuntoutukseen, virkistysmatkoille tms, vaativista leikkauksita kotiutettavia paarikuljetuksia, mummoja kauppaan, joskus jopa lapsi yksinään ja kuskille osoite jonne lapsi viedään, veripalvelusta verta tai ruokakasseja kotiin.....
Normipäivää alalla, tehty jo vuosikymmeniä... uutta ja ihmeellistä suurelle yleisölle.

Pieni ihme on järisyttävin asia kun sen tapahtumista ei edes tajua.....

Se vain on arkipäivää.....
Taksissa.
Vastaa lainaten