Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 14.12.2019, 17:12
Malamuutti Malamuutti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.12.19
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 11
Talking

Vinkkejä, mielipiteitä ensimmäiseksi maastoautoksi


Tervehdys,

Ensimmäistä maastoautoa olen hankkimassa ja käyttötarve autolle on sekalaista. Joskus tulee käytyä metsästysreissulla, useammin tulee käytyä koiran kanssa metsäreissuilla ja kerran vuoteen pidempi norjan reissu. Lähinnä kiinnostaisi vehje jolla ei tule itku jos lähtee norjan kivipoluille vähän tiedustelemaan ja jää sinne yksin kiinni keskelle ei mitään..

Mitä autoja olen itse miettinyt ja katsonut, X-trail, duster, cherokee, pajero ja grand vitara. Kiinnostusta olisi laittaa esim korotusjouset tai muuta kivaa. Ongelma on se etten autojen päälle aivan älyttömästi ymmärrä mutta kovasti olen yrittänyt lukea ja vertailla autoja. Itseäni mietityttää esim cherokeen pienempi bensa malli 2.4 ja dusterin koneen riittävyys (diesel 1.5) maastossa. Saa vapaasti puhua muistakin malleista ja ehdotella parempia vaihtoehtoja.

Sellasia asioita itse olen tässä pohtinut, että jos käyn Norjassa olisi kiva ettei auto, vie jumalattomasti löpöä, ole maantiella susi huono, takakontti pitää olla tarpeeksi iso (koira vasikan kokoinen), ilmastointi olisi hyvä olla. Olen myös valmis muutos katsastamaan auton pakettiautoksi joten jotkut dieselit olen valmis ottamaan huomioon. Auto kuitenkin seisoo pihassa aika paljon niin en haluaisi +1000e veroja maksella.

Vastaa lainaten