Viestiketju: BJ75 SA-1084
Näytä yksittäinen viesti
  #37  
Vanha 11.08.2019, 11:35
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 653
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
Minä olen useampaan volvon vinokoneeseen asentanut omatekoisella työkalulla ns. apuakselinlaakerit, ihan vastaava juttu tämäkin.

Sorvasin pommista sopivat asennusvermeet, samoilla onnistuu vanhojen poisto ja uusien asennus. Katsoo vaan että öljyreikä osuu kohdalleen. Itseä arvelutti että kuinkahan käy, tuskin koneistamolla niin huolellisesti olisivat tehneet kuin mitä itsetekemällä sai. Tullut sellaisia kokemuksia ns. koneistamojen tekemisistä että, jos ei itse vahdi mittoja niin saa mitä on sattunut tulemaan.....

Lopulta aika iisi oli tuo työkalu tehdä. vajaa metrin pätkä 16 mm 10.9 kierretankoa ja laakerin asennuspäähän muokkasin sorvin puutteessa penkkiporakoneen ja lamellilaikan avulla sopivan palikan. Laakeri pysyy paikallaan asennuspäässä uretaanikiekolla, jonka saa "turvotettua" laakerin sisään mutteria kiristämällä.
Tuolla värkillä sain laakerit vaihdettua, tarkin homma tuossa on saada sihdattua laakerin öljyreiät lohkon reikien kohdalle ja saada laakeri vedon alussa lähtemään suoraan.

















Toisella rintamalla ruostekorjailuja.. Hitaasti tosin















Pihalla odottaa huomattavasti alkuperäistä ehjempi takalattia, kiitokset vaan Porvoon suunnille. Pitänee hakea repullinen pistehitsiporia ennen tuota lattian kunnostusprojektia




Purkaamolla tuli vastaan siistit E90-Bemarin sporttipenkit, jos nuo yrittäisi asennella alkuperäisten tilalle. Ainakin omalle ruodolle huomattavasti sopivamman tuntuiset kuin orikinaalit.




Muutama lomaviikko edessä, jospa tuota lattiaa ehkä seuraavaksi..
__________________
BJ75
SLCK #274
Vastaa lainaten